آفتاب

سوریه از شورای امنیت خواست حملات موشکی اخیر به دمشق را محکوم کند

سوریه از شورای امنیت خواست حملات موشکی اخیر به دمشق را محکوم کند

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای از شورای امنیت خواست حملات موشکی روز یکشنبه گروه‌های تروریستی به محله‌های امن شهر دمشق را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست حمله روز یکشنبه تروریست‌ها به محله‌های امن شهر دمشق با ده‌ها موشک را محکوم کرده و تدابیر لازم را برای بازخواست عاملان این جنایت و کشورها و نیروهای منطقه‌ای و جهانی که پشت آنها هستند، آغاز کنند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود: این اقدامات تروریستی همزمان با افزایش روند آشتی منطقه‌ا‌ی و آغاز رایزنی‌های مقدماتی در مسکو و فرار هزاران شهروند با کمک‌ ارتش سوریه و دولت این کشور از غوطه شرقی و رهایی از محاصره گروه‌های تروریستی مسلح انجام شد که نشان می‌دهد این گروه‌های تروریستی همچنان بر ایجاد اخلال در روند دستیابی به راه‌حلی مسالمت آمیز برای بحران سوریه اصرار دارند. البته این تلاش‌های سیاسی و مسالمت آمیز تاکنون به برنامه‌های نیروهای منطقه‌ای و جهانی که این گروه‌ها عامل اجرای آن هستند، ضربات سنگینی وارد کرده است.

سوریه در این بیانیه گفت: این گروه‌های ترویستی که عامل فساد در سوریه و منطقه هستند و تفکرات افراطی و اقدامات تروریستی آنان جهان را تهدید می‌کند باید در لیست تروریسم شورای امنیت قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N697854

وبگردی