آفتاب

موافقت اتحادیه اروپا برای اعطای وام 2 میلیارد دلاری به اوکراین

موافقت اتحادیه اروپا برای اعطای وام 2 میلیارد دلاری به اوکراین

وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا با اعطای وام دو میلیارد دلاری به اوکراین به منظور کمک به خروج از ورشکستگی این کشور موافقت کردند و قول دادند تا وام بیشتری به کی‌یف بدهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌ها در نشست بروکسل، بلژیک اعلام کردند، چند دولت اروپایی شامل انگلیس موافقت کردند تا وامی به مبلغ دو میلیارد دلار به اوکراین بدهند و این مبلغ برای سال جاری میلادی و 2016 است.

"میشل ساپین"، وزیر اقتصاد فرانسه به خبرنگاران گفت: کمیسیون اروپایی مبلغ 8 / 1 میلیارد یورو را روی میز گذاشت اما برخی خواهان مبلغ بیشتر بودند. آنچه که امروز فوریت دارد، تحقق این توافق است چون اوکراین به شدت برای خروج از ورشکستگی و جلوگیری از بدتر شدن شرایط مالی نیازمند این وام است.

اوکراین که به مقابله با شبه‌نظامیان جدایی‌طلب شرق می‌پردازد مدت‌هاست که به وام‌های صندوق بین‌المللی پول برای پشتیبانی مالی وابسته است.

بسته موجود صندوق بین‌المللی پول برای اوکراین 17 میلیارد دلار است و مقام‌های کی‌یف امیدوارند که دور جدید مذاکرات پیشرو وام‌های جدیدی را در پی داشته باشد.

وزیر اقتصاد اسپانیا همچنین اعلام کرد، می‌خواهد با صندوق‌ بین‌المللی پول پیش از کمک‌های بیشتر اتحادیه اروپا به توافق برسد.

انتهای پیام

کد N697801

وبگردی