آفتاب

تایید صلایت 15 نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری سودان

تایید صلایت 15 نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری سودان

کمیسیون انتخابات ملی سودان 15 کاندیدا را برای انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل سال جاری میلادی تایید صلاحیت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "مختار الاسام"، رئیس کمیسیون انتخابات ملی سودان اعلام کرد: این کمیسیون 15 کاندیدا از مجموع 18 نامزد را برای انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت کرده است که شش تن از آنان از احزاب سیاسی و مابقی از کاندیداهای مستقل هستند.

وی با اعلام این خبر که اسامی نامزدهای انتخاباتی معرفی شده است، گفت که کمیسیون مذکور آماده دریافت شکایت سایر نامزدهاست. در همین حال مختار الاسام گفت که انتظار می‌رود انتخابات در 9 حوزه انتخابیه به دلایل امنیتی به تعویق بیفتد.

وی تاکید کرد که بیشتر حوزه‌های رای گیری مذکور در مناطق ناآرام دارفور و کردفان جنوبی قرار دارند.

این مقام ارشد سوان گفت که کمیسیون مذکور شرایطی را که از سوی برخی طرف‌های خارجی از جمله مرکز کارتر اعلام شده تا در روند برگزاری انتخابات هزینه کنند، نپذیرفته است.

به گفته این مقام، طرف‌های خارجی درخواست کرده بودند تا به تمام بخش‌های این کشور سفر کرده و با احزاب اپوزیسیون دیدار کنند و مطمئن شوند که تمام احزاب برای شرکت در انتخابات تمایل دارند.

مختار الاسام تاکید کرد: با این درخواست‌ها مخالفت کردیم چرا که نمی‌خواهیم امری به ما دیکته شود؛ این امر غیرقابل قبول است و به شرافت سودان لطمه می‌زند.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان اوایل آوریل 2015 برگزار می‌شود. با این حال، برخی از احزاب اپوزیسیون سودان پیشتر درخواست کرده بودند که انتخابات به تعویق بیفتد و دولت انتقالی برای حل بحران‌های این کشور تشکیل شود. در سال 2010 اولین انتخابات چند حزبی طی 24 سال گذشته در سودان برگزار شد و حزب حاکم کنگره ملی به ریاست عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به پیروزی رسید.

انتهای پیام

کد N697789

وبگردی