آفتاب

یک فعال دانشجویی:دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور در صدور انقلاب درست عمل نکردند

یک فعال دانشجویی:دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور در صدور انقلاب درست عمل نکردند

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: صدور پیامی از سمت مقام معظم رهبری به جوانان غربی نشان داده است دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور در صدور انقلاب درست عمل نکردند.

مسعود سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با صدور نامه‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی اظهار کرد: ارسال این نامه در زمان خاصی انجام شد. بحث رویکرد فرهنگی حاکمان غربی نسبت به اسلام مسئله‌ای روشن است. می‌دانیم که آن‌ها رویکردی تهاجمی و اسلام‌هراسی را در پیش گرفتند. وظیفه تمام کشورهای اسلامی آن است که در برابر آن‌ها از اسلام دفاع کنند.

وی ادامه داد: این که رهبر ما خودش مستقیما وارد این مسائل شده‌اند و جوانان را خطاب قرار داده‌اند، دو وجه دارد؛ اول آنکه مسئله آنقدر مهم بود که خود رهبری شخصا وارد شود و از اسلام دفاع کنند. دوم آنکه می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد مسئولان کشور در این رابطه آنقدر ضعیف بوده که وظیفه دفاع از اسلام را خود ایشان قبول کردند.

این فعال دانشجویی با اشاره به عملکرد دستگاه های فرهنگی کشور خاطر نشان کرد : اگر ما در سفارتخانه‌ها رایزنی‌های فرهنگی نداریم، بیلان کاری آن‌ها چگونه است. عملکرد آن‌ها چگونه ارزیابی می‌شود آیا آن‌ها وظیفه ندارند که در کارهای فرهنگی اسلام واقعی را به غربی ها بشناسانند. در داخل کشور نیز دستگاه های عریض و طویلی داریم که بودجه های فرهنگی دریافت می‌کنند اما عملکردشان بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌های دانشجویی باید در بحث فرهنگ و صدور انقلاب که خواست رهبر معظم انقلاب است فعال شوند، یادآور شد: یکی از دستگاه‌هایی که بودجه فرهنگی به آن اختصاص می‌یابد اتحادیه‌های دانشجویی است. بارها نیز رهبری گفته اند که دانشجویان برای صدور انقلاب باید تلاش کنند. سالها از صحبت ایشان گذشته اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. این نکته نشان می‌دهد که اتحادیه‌های دانشجوی عملا از یک جناح خاص فکری پیروی می‌کنند و دغدغه‌های مجازی دارند که خودشان هم به آن مسائل نمی پردازند.

سلطانی با اشاره به انتقاداتی که از سوی جناح‌های سیاسی به وزارت فرهنگ و ارشاد وارد می‌شود، گفت: اخیراً شاهد بیان انتقاداتی به وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. اما نباید یادمان برود که سازمان‌ها و دستگاه های دیگری هم هستند که مقدار بودجه‌شان با بودجه یک وزارتخانه برابری می‌کند اما خروجی قابل توجهی ندارند. مسلم است در چنین شرایطی که مسئولین دولتی و غیردولتی ضعیف عمل می‌کنند رهبری خودشان وارد عمل می‌شوند.

این فعال دانشجویی تشویق به مطالعه و پژوهش را نکته مثبت این پیام دانست و تصریح کرد: تشویق رهبری به مطالعه و تحقیق و اینکه جوانان دانش‌شان را از رسانه‌ها نگیرند، نکته مثبتی است. اگر این اتفاق در واقعیت بروز پیدا کند مسلما دید جوانان غربی به اسلام تغییر خواهد کرد. پیام رهبری از طریق رسانه ها ابلاغ شده است و مسلم است که آن‌ها در حاشیه این پیام منش خود را مانند غرب پی می‌گیرند؛ پس درست است که با ابزار مبارزه‌ای برابر بجنگیم. ما نیز باید رسانه‌های‌مان را همانند آن‌ها قوی کنیم.

انتهای پیام

کد N697725

وبگردی