آفتاب

امیدواری چپ های اسپانیا به پیروزی در انتخابات پارلمانی

امیدواری چپ های اسپانیا به پیروزی در انتخابات پارلمانی

پیروزی ائتلاف احزاب چپگرا در انتخابات یونان، همتاهای اسپانیایی این احزاب را به موفقیتشان در انتخابات این کشور امیدوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، احزاب چپگرا در اسپانیا وعده پیروزی در انتخابات پارلمانی در پاییز را به هواداران خود می دهند. این امیدواری پس از پیروزی «سی ریزا» ائتلاف چپگراهای یونان در انتخابات اخیر این کشور به وجود آمده است.

خوش بینی به نتایج انتخابات یونان به حدی است که برخی از مقامات احزاب چپ اسپانیا، این پیروزی را جشن گرفته و در مورد تکرار آن در انتخابات اسپانیا ابراز امیدواری می کنند.

طبق نظرسنجی های سال گذشته میلادی «پابلو ایگلسیاس» رهبر حزب چپگرای «پودموس» بخت نخست انتخابات پارلمانی پیش روی اسپانیا است. ایگلسیاس نیز همانند «الکسیس چیپراس» نخست وزیر جدید یونان مخالف سیاست های ریاضت اقتصادی بوده و بر لزوم خارج ساختن کشور از نفوذ اتحادیه اروپا تاکید دارد.

گفتنی است نظرسنجی های اخیر از کاهش اقبال مردم اسپانیا به احزاب محافظه کار از جمله حزب «پارتیدو پوپولار» که «ماریانو راخوی» نخست وزیر نیز عضو آن است، حکایت دارد به گونه ای که میزان محبوبیت این احزاب طی چهار سال اخیر از 73 درصد به کمتر از 50 درصد رسیده است.

کد N697629

وبگردی