آفتاب

جهانگیری: رژیم صهیونیستی برای به توافق نرسیدن ایران با 1+5 دست به تحرکات زده است

جهانگیری: رژیم صهیونیستی برای به توافق نرسیدن ایران با 1+5 دست به تحرکات زده است

معاون اول رییس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای نرسیدن ایران به توافق با 1+5 دست به برخی تحرکات زده‌اند.

معاون اول رییس جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه برای نرسیدن ایران به توافق با 1+5 دست به برخی تحرکات زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید الله دادی در جمع خبرنگاران در واکنش به فعالیت‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اسرائیلی‌ها از ابتدا به دنبال این بودند تا رابطه جمهوری اسلامی را با جهان غرب به هم بزنند و سعی کردند با دروغی که درباره مسائل هسته‌ای ایران به غرب منتقل می‌کردند یا شرایطی که به وجود می‌آورند، پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل برود.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات اخیر که منجر به توافق ژنو شد و غربی‌ها پای میز مذاکره آمدند و مذاکره را شروع کردند و ادامه دادند، نتیجه مذاکرات این شد که غربی‌ها متوجه شدند جمهوری اسلامی از یک موضع مستحکم با استدلال و منطق از حقوق هسته‌ای و قانونی خود دفاع می‌کند و هم افکار عمومی دنیا را نسبت به اتهامی که به ایران زده شده، روشن کند. جمهوری اسلامی از ابتدا طبق فتوای مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان در هیچ مقطعی تصمیم نداشته که به سمت بمب هسته‌ای برود به همین دلیل دروغ اسرائیلی‌ها برملا شد و آن‌ها احساس کردند که جمهوری اسلامی با غرب و 1+5 به توافق می‌رسد. پس به همراه برخی از کشورهای منطقه همزمان دست به تحرکات وسیعی زدند که مانع این کار شوند البته موضعی که ما در پیش گرفتیم موضع حقی است و ان‌شاءالله این موضع را در پیش خواهیم گرفت.

جهانگیری همچنین درباره شهید الله دادی گفت: شهادت شهدای عزیز و بزرگ کشور و شهدای حزب‌الله در سوریه را تسلیت عرض می‌کنم به خصوص شهید الله دادی که من افتخار همشهری بودن با این شهید را دارم و در سیرجان در سفرهایی که داشتم مرتب ایشان را می‌دیدم. یقیناً استقرار و استمرار نظام جمهوری اسلامی تا الان مدیون همین از خودگذشتگی‌های شهدا بوده و ما احساس می‌کنیم که در مقابل شهدا مدیون هستیم تا از آرمان شهدا و امام شهدا حفاظت و حراست کنیم. امیدوارم همه ملت و دولت بتوانند راه شهدا را ادامه دهند و حفظ کنند.

انتهای پیام

کد N697272

وبگردی