آفتاب
لاریجانی در دیدار با وزیر ارتباطات عراق مطرح کرد

اتحاد دولت و ملت و همراهی مرجعیت، عامل برقراری امنیت در عراق

اتحاد دولت و ملت و همراهی مرجعیت، عامل برقراری امنیت در عراق

رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از پیروزی‌های ارتش عراق در مبارزه با داعش در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: اتحاد دولت و ملت عراق و همراهی مرجعیت می تواند به برقراری آرامش و امنیت در عراق منجر گردد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در دیدار با حسن کاظم الراشد وزیر ارتباطات عراق با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: بسترهای فراوانی در بخش های مختلف سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی میان دو کشور وجود دارد که باید با برنامه ریزی مناسب از آن‌ها برای ارتقاء سطح مناسبات فیمابین استفاده کرد.

وی در همین بخش از ایجاد بازارچه های مرزی مشترک، همکاریهای استانی و همکاری در امر تاسیس کارخانجات صنعتی و تولیدی بعنوان مهمترین عرصه های همکاری دو کشور یاد کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی در راستای گسترش مراودات میان جمهوری اسلامی ایران و عراق حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی، درهمین راستا بر تداوم حمایت و کمک دولت و ملت ایران به عراق تاکید کرد.

لاریجانی در پایان بر ضرورت اجرایی شدن هر چه سریعتر موافقتنامه‌های فیمابین و تصویب تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی ایران درعراق به منظور توسعه مناسبات اقتصادی و صنعتی میان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه حسن کاظم الراشد، وزیر ارتباطات عراق با تقدیر از مواضع دولت و ملت عراق در سال‌های گذشته و اوضاع کنونی این کشور گفت: کمک‌های جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از ذهن مردم عراق فراموش نخواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت همکاری‌های مشترک جهت احیاء زیرساخت‌های ویران شده در عراق تاکید کرد و افزود:‌ وجود ظرفیتهای فراوان در شرکتهای ایرانی در بخش های ارتباطی و نیاز عراق به احیاء و بازسازی زیر ساختها فرصت مناسبی برای سرمایه گذاریهای مشترک فراهم کرده است.

حسن کاظم الراشد در پایان بر ضرورت ایجاد امکانات رفاهی و تسهیلات بیشتر در سالهای آتی برای زائران ایرانی تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N697251

وبگردی