آفتاب

سفیر روسیه در ایران خبر داد: آغاز تحقیقات مهندسی را برای نیروگاه بوشهر 2

سفیر روسیه در ایران خبر داد: آغاز تحقیقات مهندسی را برای نیروگاه بوشهر 2

سفیر روسیه در تهران اعلام کرد: کارشناسان و متخصصان روسیه تحقیقات فنی - مهندسی را برای دومین و سومین واحدهای نیروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر آغاز کردند که قرار است تا پاییز امسال به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفت: کارشناسان و متخصصان ما در ماه ژانویه سال 2015 میلادی اجرای قرارداد را در خصوص انجام تحقیقات فنی - مهندسی و جمع‌آوری اطلاعات اولیه برای بلوک‌های جدید نیروگاه هسته‌ای شماره دو بوشهر آغاز کردند.

وی افزود: ما قصد داریم مرحله تحقیقات مهندسی را در ماه اوت امسال به پایان برسانیم که اطلاعات اولیه مورد نیاز را برای آغاز برنامه‌ریزی در این زمینه به ما خواهد داد.

روسیه و ایران در باره ساخت دو نیروگاه هسته‌ای دیگر به توافق رسیده‌اند که هر یک با ظرفیت حداقل هزار مگاوات همراه با آب شیرین کن خواهند بود و قرار است در کنار واحد اول نیروگاه اتمی ایران در بوشهر ساخته شوند.

پیش‌تر علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که نیروگاه هسته‌ای دوم بوشهر در حدود 8 سال بعد وارد مدار شده و نیروگاه سوم نیز دو سال بعد از آن ساخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N697237

وبگردی