آفتاب
رئیس مجلس ارمنستان در دیدار با ظریف خواستار شد :

گسترش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در سطح روابط سیاسی

گسترش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در سطح روابط سیاسی

رئیس مجلس ارمنستان در دیدار با ظریف گفت: مهم است که روابط اقتصادی دو کشور به سطح روابط سیاسی موجود برسد، بویژه آنکه از پتانسیل‌های موجود در روابط دو کشور به درستی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از ارمنستان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت همتای خود شب گذشته به ارمنستان سفر کرده است، بعد از ظهر امروز در محل مجلس ارمنستان با رئیس مجلس این کشور دیدار کرد. 

در این دیدار رئیس مجلس ارمنستان ضمن تأکید بر اشتراکات فرهنگی میان دو کشور، خاظرنشان کرد: ایران و ارمنستان روابط محکم و دوستانه ای بر پایه روابط تاریخی دارند.

ساهاکیان ادامه داد: مهم است که روابط اقتصادی دو کشور به سطح روابط  سیاسی موجود برسد، بویژه آنکه از پتانسیل های موجود در روابط دو کشور به درستی استفاده نشده است.

وی یکی از راه های گسترش سطح روابط اقتصادی را احداث نیروگاه عنوان کرد و افزود: اجرای پروژه های خط اهن بسیار مهم است چرا که موجب افزایش ترانزیت دو کشور می شود.

رئیس مجلس ارمنستان به توسعه همکاری‌های مخابراتی اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری های بین استانی به ویژه میان استان های مرزی ارمنستان با استان های آذربایجان غربی و شرقی نیز موجب افزایش سطح مبادلات خواهد شد .

 

کد N697207

وبگردی