آفتاب

گسترش همکاری‌های ضد تروریستی نیجر و الجزایر

گسترش همکاری‌های ضد تروریستی نیجر و الجزایر

الجزایر و نیجر در مورد افزایش همکاری‌ در امور ضد تروریستی از طریق به کار گرفتن و تجمیع ظرفیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رئیس جمهور نیجر پس از دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر در این رابطه به خبرنگاران گفت: ما توافق کردیم تا برای مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم و جنایات سازمان‌های جنایتکار ظرفیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی در کشور را تجمیع کرده و به کار ببندیم.

وی افزود: الجزایر و نیجر حدود 1000 کیلومتر مرز مشترک با مناطق کویری گسترده‌ دارند که باید مورد حفاظت قرار گیرد.

رئیس جمهور نیجر در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد، مسائل امنیتی در منافع مشترک از جمله شرایط لیبی و کشور مالی نیز در دستورالعمل‌ گفت‌وگوهای بین دو کشور بوده است.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده روابط دوجانبه بین دو کشور عنوان کرد، طی این گفت‌وگوها همچنین به راههای افزایش مبادلات اقتصادی بین‌ دو کشور پرداخته شده است.

رئیس‌جمهور نیجر در ادامه سخنانش متذکر شد، در جریان این گفت‌وگوها با بوتفلیقه درباره فرصت‌های همکاری در بخش سوخت‌های فسیلی مذاکره کرده و همچنین به برخی از پروژه‌های قاره‌ای نیز اشاره کرده‌اند.

رئیس‌جمهور نیجریه به منظور افزایش همکاری‌های اقتصادی و امنیتی روز یکشنبه سفری سه روزه را به کشورهای شمال آفریقا آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N696827

وبگردی