آفتاب

درخواست ابوترابی برای بازنگری در توافقنامه ترجیحات و تخفیفات تعرفه‌ای با ترکیه

درخواست ابوترابی برای بازنگری در توافقنامه ترجیحات و تخفیفات تعرفه‌ای با ترکیه

در پی انتقاد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از وزارت صنعت برای مصوبه ترجیحات و تخفیفات تعرفه‌ای با کشور ترکیه ابوترابی فرد (نایب رئیس مجلس) تقاضا کرد که این تذکر مورد توجه قرار گیرد و چنانچه توافق مورد بحث آثار منفی دارد در آن تجدیدنظر شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی که رهبری مطرح کرده‌اند تناقض دارد، در حالی که هر نوع قراردادی نباید بر خلاف قوانین و سیاست‌های کشور باشد.

او ادامه داد: رهبری در جمع هیأت دولت فرمودند که فقط با تعرفه نباید واردات را کنترل کرد، بلکه باید به قطع واردات توجه کرد، ایشان تأکید کردند این‌که با واردات رقابت پذیری برای افزایش کیفیت شود مخالفیم بلکه باید با راهکارهای دیگری کیفیت را ارتقا داد.

حاجی دلیگانی افزود: با چیزی که دولت تصویب کرده می‌توانیم ماست و قره قروت و پنیر، چای کیسه‌ای و تخمه و سبزیجات و آدامس صادر کنیم، اما در عوض می‌توانیم لوازم ‌آرایشی، مبل، درب و پنجره، ظروف پلاستیکی، انواع اجاق گاز و لباس وارد کنیم.

انتهای پیام

کد N696740

وبگردی