آفتاب
قاضی‌پور در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش:

نانی در سفره فرهنگیان باقی نمانده است/ فرمان آموزش و پرورش را بچرخانید

نانی در سفره فرهنگیان باقی نمانده است/ فرمان آموزش و پرورش را بچرخانید

آیا به دنبال اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد حیاط خلوت بودید و از آموزش و پرورش غافل شدید؟ هر چند در این دوره فقط آموزش مطرح است و از پرورش خبری نیست!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سکانداران وزارت آموزش و پرورش به هیچ عنوان به عواقب تصمیمات خود توجه نمی‌کنند، گفت: ‌ شما امروز به خاطر عدم توجه به تکالیف قانونی خود در این محکمه سیاسی حضور دارید. آیا به دنبال اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد حیاط خلوت بودید و از آموزش و پرورش غافل شدید؟

به گزارش ایلنا، نادر قاضی‌پور در نشست علنی امروز (۷ بهمن‌ماه) مجلس٬ در تشریح علت سوال نادر قاضی‌پور در توضیح سوالات از فانی وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم گفت: فراگیری علم و دانش اهمیت بسیاری دارد و اسلام خواندن و نوشتن را برهمگان واجب می‌داند و این امر هیچ قوم و‌نژاد و گروه و هذهب و ثروتمند و فقیر نمی‌شناسد، متاسفانه هر وزیری که سکاندار وزارت آموزش و پرورش می‌شود به سلایق خاص خود رفتار می‌کند و آموزش و پرورش را به آزمایشگاه خود تبدیل می‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: سکانداران وزارت آموزش و پرورش به هیچ عنوان به عواقب تصمیمات خود توجه نمی‌کنندو تاثیرات اینگونه تصمیمات یک‌شبه که لطمات بسیاری را به نظام تعلیم و تربیت وارد کرده است، را در سال‌های آتی در نظر ندارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مجلس دادگاه سیاسی است، خطاب به فانی گفت: آقای وزیر، سوال ما این است که چرا شما قانون مصوب مجلس در ارتباط با تعیین‌تکلیف معلمان پیش‌دبستانی و نیروهای نهضتی و شرکتی را اجرا نکردید؟ مجلس دو سال فرصت تعیین کرد تا به این مشکلات رسیدگی کنید، اما شما منتظر شدید تا این مهلت داده شده از سوی مجلس به اتمام برسد و مشکلات جوانان و فرهنگیان زحمتکش که با هزاران امید و آرزو، منتظر اقدام عملی از سوی شما و نمایندگان مجلس بودند، ‌ به یأس تبدیل شود.

قاضی‌پور ادامه داد: معلمان پیش‌دبستانی، ‌نهضتی و شرکتی سال‌ها در آموزش و پرورش خدمت کرده و جوانی خود را در این سال‌ها هزینه کردند، این معلمان در روستاهای دورافتاده به بی‌سوادان خواندن و نوشتن آموختند تا افتخار کاهش آمار بی‌سوادی را من و شما در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم. آن‌ها را با کمترین حقوق و دستمزد به استثمار گرفتید. پولی که آن‌ها تا به حال گرفتند حتی کفاف هزینه‌های رفت و آمد آن‌ها را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این معلمان حق‌التدریسی و شرکتی از اقشار ضعیف، ‌کارگر و مستضعفان و روستاییان جامعه هستند، گفت: اگر این افراد استخدام نشوند، خانواده آن‌ها از هم پاشیده و حتی به طلاق روی می‌آورند و آنهایی که ازدواج نکرده‌اند جرأتی برای انجام این کار ندارند و منتظر اقدام شما هستند. چرا آزمون استخدامی که قرار بود ۱۷ مرداد برگزار شود را لغو کردید و امید آن‌ها را ناامید کرده و باعث تجمع آن‌ها مقابل مجلس شدید؟

قاضی‌پور ادامه داد: اینگونه عملکرد‌ها باعث بدبینی نسبت به انقلاب و نظام می‌شود. اگر آموزش و پرورش، ‌ نیروی مازاد داشت، چرا سال‌های سال از این افراد استفاده کردید و حالا به بهانه‌های مختلف نسبت به استخدام آن‌ها اقدام نمی‌کنید؟ این افراد تا کی باید منتظر بمانند تا از سوی شما اتفاقی بیفتد؟ بهانه‌هایی که شما برای استخدام نکردن آن‌ها اعلام می‌کنید، دردی از مشکلات آن‌ها دوا نمی‌کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم افزود: شما امروز به خاطر عدم توجه به تکالیف قانونی خود در این محکمه سیاسی حضور دارید. آیا به دنبال اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان و ایجاد حیاط خلوت بودید و از آموزش و پرورش غافل شدید؟ هر چند در این دوره فقط آموزش مطرح است و از پرورش خبری نیست! به دلیل عملکردهای شما، نانی در سفره فرهنگیان باقی نمانده است. آقای فانی فرمان آموزش و پرورش را بچرخانید.

کد N696564

وبگردی