آفتاب
نطق میان دستور؛

نقوی حسینی: اظهارات مداخله‌گرایانه و بی‌ادبانه نایب رییس مجلس آلمان محکوم است

نقوی حسینی: اظهارات مداخله‌گرایانه و بی‌ادبانه نایب رییس مجلس آلمان محکوم است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با محکوم کردن اظهارات مداخله‌گرایانه و بی‌ادبانه نایب رییس مجلس آلمان گفت که دیدار این هیات با عارف به چه نسبتی برگزار شده است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین نقوی حسینی در نطق میان دستور‌ خود در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) از حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه انتقاد کرد.

وی افزود: قدم زدن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد مبارزه با استکبار، نظام سلطه و شیطان بزرگ که موجب عزت و اقتدار ایران شده است با وزیر خارجه آمریکا که نماد شیطان بزرگ و نظام آدم‌کش است را محکوم می‌کنم و آن را برخلاف عزت و اقتدار ملت ایران می‌دانم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: البته نتانیاهو، کامرون و فابیوس می‌توانند با جان کری قدم بزنند چون همه آنها دزدان و غارتگران جهان هستند اما وزیر خارجه جمهوری اسلامی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

نقوی‌حسینی همچنین با محکوم کردن اظهارات مداخله‌گرایانه و بی‌ادبانه نایب رییس مجلس آلمان گفت: سوالم از هیات رییسه مجلس این است که آقای عارف چه کاره مجلس است؟ چرا هیات پارلمانی آلمان باید با او ملاقات کند؟ چرا در برنامه هیات پارلمانی آلمان برنامه ملاقات با فردی گذاشته می‌شود که مربوط به مجلس نیست، ربطی به پارلمان ندارد و در دولت جایگاهی ندارد؟ این ملاقات به چه نسبتی برگزار شده است؟

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس، آموزش و پرورش را قلب جامعه و معلمان را قلب آموزش و پروش توصیف کرد و گفت: معلمانی که دلسوزانه، صادقانه و عاشقانه در اقصی نقاط کشور بی‌نام و گمنام به تربیت نسل آینده می‌پردازند، متأسفانه فراموش شده‌اند.

وی با بیان این‌که اغلب معلمان کشور در اداره اولیات زندگی خود مانده‌اند، افزود: معلمان با حقوق دریافتی‌شان حتی توان پرداخت اجاره خانه‌شان را ندارند. آنها اگر خدای ناکرده بیماری خاصی مبتلا شوند قادر به درمان نیستند.

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس،‌ ادامه داد: معلمان توانایی تأمین هزینه تحصیلی و ازدواج فرزندانشان را ندارند. انگار مسکن و رفاه فرهنگیان فراموش شده و سفر از سبد زندگی‌شان حذف شده است. اندک امکان برای آنها کلاس‌های مدرسه در استان‌ها و شهرستان‌ها است.

نقوی حسینی با بیان اینکه بیمه تکمیلی و بیمه فرهنگیان کارآمدی‌اش را از دست داده است گفت: نه تنها هیچ نوع خدماتی به معلمان داده نمی‌شود بلکه گویا شمشیری برداشته شده تا اندک مزایای فرهنگیان حذف شود.

وی با انتقاد از حذف چهار ساعت از اضافه کاری معلمان زحمتکش و کم درآمد مقطع ابتدایی به عنوان مقطعی پایه، گفت: اضافه کار مدیران، معاونین و عوامل اجرایی هنرستان‌ها، دبیرستان‌ها و مدارس پرداخت نمی‌شود. همچنین مشاور و مربی بهداشت از مدارس حذف شده‌ است.

نماینده مردم ورامین همچنین از پرداخت نشدن دستمزد معلمان حق‌التدریسی حتی بعد از شش ماه گفت: مربیان پیش دبستانی برخلاف قانون بلاتکلیف مانده‌اند و در این شرایط سرانه مدراس نیز کم پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که سقف تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها در حدود 30 الی 40 نفر افزایش پیدا کرده است، افزود: در این شرایط معلم حتی مبصری هم نمی‌تواند بکند حال آن‌که حجم محتوای کتاب‌ها افزایش پیدا کرده و در مقابل ساعات تدریس همان کتاب‌ها کاهش یافته است.

نقوی حسینی با بیان این‌که نظام ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان بیسوادی را ترویج داده و منزلت معلم را کاهش می‌دهد، گفت: در این شرایط مأموریت تحصیلی معلمان و سرویس رفت و آمد فرهنگیان حذف شده است. همچنین صندوق ذخیره فرهنگیان با میلیاردها تومان سرمایه هیچ سودی به فرهنگیان نمی‌رساند.

وی ادامه داد: وضعیت به جایی رسیده است که حتی هزینه چایی زنگ تفریح معلمان از جیب شخصی آنها پرداخت می‌شود. رویکردی که در هیچ سازمان و نهادی مرسوم نیست. این در حالی است که تبعیض بین معلمان و فرهنگیان با سایر کارکنان دولت به شدت افزایش پیدا کرده است. طوری که کارمند ساده بسیاری از ادارات چند برابر معلمان حقوق دریافت می‌کنند.

نماینده مردم ورامین با بیان این‌که شرایط بازنشستگی فرهنگیان بسیار سخت‌تر و نگران‌کننده تر از کارمند دولتی است، گفت: فرهنگیان زیاد هستند اما زیادی نیستند.

نقوی‌حسینی با طرح این پرسش که چرا نگاه مادی و اقتصادی دست از سر آموزش و پرورش بر نمی‌دارد، گفت: چرا سیاست‌بازی و سیاست‌گرایی دست از سر آموزش و پرورش بر نمی‌دارد؟ چرا منزلت و جایگاه مهم‌ترین و بنیادی‌ترین بخش جامعه یعنی معلمان کشور نادیده گرفته می‌شود و چرا جلوی جسارت‌ها و تهدیدات علیه منزلت فرهنگیان حتی تهدیدات جانی علیه آنها گرفته نمی‌شود؟

نماینده مردم ورامین در مجلس با طرح این پرسش که برنامه دولت برای ارتقای سطح رفاه و منزلت فرهنگیان چیست؟ گفت: چرا دولت در بودجه 94 هیچ پیشنهادی برای ارتقای سطح حقوق و مزایای فرهنگیان ارائه نکرده است؟

وی گفت: مگر این نیست که همه افتخارات، عزت و اقتدار ملت ایران حاصل سرانگشتان هنرمند معلمان است و همه ما و شما محصول زحمات و تلاش‌های دلسوزانه معلمان هستیم و اینکه آینده‌سازان این کشور را معلمان تربیت می‌کنند حال چرا به معلمان بی‌توجهی می‌شود.

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس ادامه داد: آموزش و پرورش نیازمند یک تحول عمیق است. اگر دولت در این زمینه برنامه‌ای ندارد مجلس باید طرح و برنامه‌ای جهت ارتقای سطح رفاه و حقوق و مزایای فرهنگیان ارائه و تصویب کند.

نقوی‌حسینی در پایان از رییس مجلس، کمیسیون‌های تلفیق و آموزش و پرورش و صحن علنی درخواست کرد که با تصویب پیشنهادات تنظیم شده گامی مهم در جهت تحول در مورد معلمان برداشته شود.

انتهای پیام

کد N696455

وبگردی