آفتاب
زاکانی در نشست خبری:

رشوه‌گیر ۸۵۰ میلیون دلاری مدال هم می‌گیرد/هزینه دادن در راه فسادستیزی

رشوه‌گیر ۸۵۰ میلیون دلاری مدال هم می‌گیرد/هزینه دادن در راه فسادستیزی

نماینده مردم تهران گفت: کسی که ۸۵۰ میلیون دلار در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود، اکنون در حوزه واردات بنزین مدال می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در نشست خبری با حضور جمعی از فعالان سیاسی و رسانه ای پیشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادی که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، طی سخنانی گفت: در نظام اسلامی حاکمیت مبارزه با فساد را یک اصل برمی شمرد و ما نیز فساد را معادل یکی از بزرگترین ظلم ها به مردم و نظام می دانیم که اساس حکومت را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه اصل فساد پایه های پیروزی انقلاب اسلامی را هدف قرار می دهد، افزود: انجام فساد، مردم را ناامید می کند و کسانی که دنبال فساد هستند به دنبال مبارزه با اصل نظام انقلاب اسلامی‌اند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه عناصر فاسد همواره برای گذاشتن در اقدامات خود جناح های سیاسی را به خدمت می گیرند، تصریح کرد: نباید برخورد سیاسی با مفاسد اقتصادی صورت بگیرد. در  مورد پرونده اخیر، سوءاستفاده‌هایی از سوی برخی رسانه های جریان اصلاح‌طلب نسبت به این موضوع انجام شد و البته این موضوع چیزی نیست که برای آنها آورده ای داشته باشد.

زاکانی تاکید کرد: مردم خود می دانند که چه کسانی با این افراد متخلف از ابتدا مخالفت داشتند. ما در مجلس هفتم و در فراکسیون اصولگرایان نسبت به ریاست آقای رحیمی بر دیوان محاسبات مخالفت‌های جدی داشتیم و از آن زمان آن را مطرح کردیم.

وی ضمن تشکر از قوه قضائیه بابت قاطعیت در بررسی پرونده معاون اول رئیس جمهور سابق، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی نباید در برابر کسانی که پرونده فسادشان از پرونده اخیر قطورتر است، منفعل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین اضافه کرد: کسانی که در دهه ۸۰ منشأ فساد بودند، هم اکنون در حال بازگشت هستند. کسی که ۸۵۰ میلیون دلار در پرونده کرسنت رشوه گرفته بود، اکنون در حوزه واردات بنزین مدال می گیرد.

زاکانی گفت: کسی که در الحاقیه ۶ کرسنت در سال ۸۴ دست داشت و این موضوع در آینده به عنوان لکه سیاسی در دامن عده ای نشست، امروز آن فرد می آید، مسئولیت می گیرد و تصمیم‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مسیر مبارزه با فساد تمام نشده و تازه آغاز شده است و نباید ناامید شد بلکه باید در این راه هزینه داد.

کد N696407

وبگردی