آفتاب
سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری:

فعالیت انتخاباتی زودرس توسط وزارت کشور رصد می‌شود

فعالیت انتخاباتی زودرس توسط وزارت کشور رصد می‌شود

توصیه ما به همه آنهایی که قصد کاندیداتوری مجلس را دارند این است که نه به صلاح آن‌ها و نه به صلاح کشور است که فعالیت انتخاباتی زودرس داشته باشد

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اظهارات اخیر رحمانی فضلی مبنی بر اینکه کلید انتخابات زده شد٬ گفت: متاسفانه فضای سیاسی کشور تا حد زیادی تحت تاثیر این بیان وزیر قرار گرفت و پس از آن دیدیم که روزنامه‌ها تیتر اول خود را راجع‌ به انتخابات زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حسینعلی امیری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه٬ ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: اگر به تاریخ انقلاب‌ها نگاه کنیم٬ می‌بینیم هر چه فاصله از زمان انقلاب‌ها بیشتر می‌شود آرمان‌ها کمتر با افول مواجه می‌شوند٬ اما یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که علیرغم اینکه ۳۵ سال از زمان آن می‌گذرد٬ مردم ایران‌‌ همان تحرک و انرژی را داشته و با آرمان‌های ۳۵ سال پیش زندگی می‌کنند.

وی افزود تجلی اعلام وفاداری مردم نسبت به انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر بروز می‌کند به گونه‌ای که ما شاهد هستیم مردم ایران از هر جناح و سلیقه‌ای به عنوان یک ایرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال حاضر می‌شوند و با آرمان‌های امام و رهبری بیعت مجدد می‌کنند. امیدواریم امسال هم مثل سنوات قبل شاهد حضور پرشور مردم در روز ۲۲ بهمن باشیم.

امیری با بیان اینکه قرار شده در هر یک از نشست‌های خبری سخنگو٬ یکی از معاونین وزارت کشور یا استانداری استان نیز ضمن حضور گزارشی از عملکرد حوزه مربوطه خود در دولت یازدهم بدهد٬ گفت: برای همین امروز رزم حسینی استاندار کرمان در این جلسه حضور دارند تا از تلاش‌های خود برای این استان بگوید٬ البته ما شاهد موفقیت در بخش‌های مختلف استان کرمان هستیم.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر اینکه کلید انتخابات زده شد٬ گفت: متاسفانه فضای سیاسی کشور تا حد زیادی تحت تاثیر این بیان وزیر قرار گرفت و پس از آن دیدیم که روزنامه‌ها تیتر اول خود را راجع‌ به انتخابات زدند.

وی گفت: جمله کلیدی وزیر در این جلسه این بود که اگر مدیران سیاسی وزارت کشور قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند٬ باید تا اول اسفند از سمت خود استعفا دهند. اما در برخی رسانه‌ها برداشت این بود که صحبت وزیر به بخش‌های اداری نیز سرایت دارد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: آنچه وزیر گفت و بعدا نیز برای همه بخشنامه کرد به دلیل این بود که وزارت کشور یک انتخابات سالم و با لحاظ فرمایش رهبری مبنی بر اینکه رای مردم حق‌الناس است٬ برگذار کند تا در آن شائبه جانبداری از طرف مدیران سیاسی وزارت کشور له یا علیه هیچ جریانی وجود نداشته باشد.

امیری خاطرنشان کرد: رحمانی فضلی در این نشست عنوان کرد که باید مدیران سیاسی داخلی وزارت کشور که قصد کاندیداتوری دارند از سمت خود استعفا دهند و این ارتباطی به بخش‌های اداری ما ندارد٬ همه کسانی که در پست‌های سیاسی وزارت کشور هستند٬ شامل این دستور می‌شوند.

وی گفت: از جهت حقوقی نیز قانون موافقت با استعفا را به رئیس دستگاه مربوطه واگذار کرده و این حق وزیر کشور است که با استعفای افراد موافقت یا مخالفت کند اما پس از تاریخ اول اسفند با استعفا‌ها موافقت نخواهد شد.

امیری با بیان اینکه پس از بخشنامه وزیر٬ تعدادی از مدیران سیاسی وزارت کشور در حد معاون استاندار برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا دادندف گفت: حفظ بی‌طرفی برای ناظران و مجریان انتخابات کلیدی است؛ ما روزانه شرایط سیاسی کشور را به دقت رصد می‌کنیم٬ هیچ کدام از مدیران وزارت کشور نباید له یا علیه فردی یا جریانی موضع‌گیری سیاسی داشته باشند. هر گونه شائبه‌ای که در این خصوص وجود داشته باشد٬ قابل قبول نیست و با آن برخورد می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: ما شرایط کشور را رصد می‌کنیم و تاکنون تذکر‌ها و توصیه‌هایی را نیز داده‌ایم؛ توصیه ما به همه آنهایی که قصد کاندیداتوری مجلس را دارند این است که نه به صلاح آن‌ها و نه به صلاح کشور است که فعالیت انتخاباتی زودرس داشته باشد؛ این مساله از ناحیه دستگاه‌های ناظر رصد می‌شود و اگر فعالیت انتخاباتی زودرسی انجام شود که به صلاح کشور نیست٬ باعث خواهد شد امکانات کشور که باید در مسیر توسعه و سازندگی کشور استفاده شود٬ صرف مدیریت این کار گردد.

اکیری افزود: تاکید ما بر این است که فعالیت‌های انتخاباتی نباید زودرس باشد و این مساله از ناحیه دستگاه‌های نظارتی و وزارت کشور دائما رصد خواهد شد.

کد N696209

وبگردی