آفتاب

تاکید فواد معصوم بر لزوم تحقق آشتی ملی در عراق

تاکید فواد معصوم بر لزوم تحقق آشتی ملی در عراق

رئیس جمهور عراق بر لزوم تحقق طرح آشتی ملی و نقش هیات سازمان ملل در عراق در موفقیت این طرح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، "فواد معصوم"، رئیس جمهور عراق در دیدار با "نیکولای ملادنف"، فرستاده ویژه سازمان ملل به این کشور در خصوص نقش این سازمان در کمک به عراق به ویژه با توجه به شرایط کنونی و وجود تعداد زیادی از آوارگان و مهاجران بحث و گفت‌وگو کرد.

وی تاکید کرد: ما خواهان نقش هیات سازمان ملل در موفقیت طرح مهم آشتی ملی هستیم و امیدواریم که این طرح براساس اصول کاربردی محقق شده و نتایج مثمرثمری را داشته باشد.

معصوم همچنین از نقش هیات سازمان ملل در کمک به عراق برای تحقق آشتی ملی قدردانی کرد.

ملادنف نیز بر اهمیت نقش رئیس جمهوری عراق در نزدیک کردن دیدگاه گروه‌های عراقی و ایجاد وحدت ملی میان آن‌ها تاکید کرد و گفت: هدف از دیدار ما تبادل نظر درباره طرح آشتی ملی و راه‌های عملی برای موفقیت آن است.

وی گفت: سازمان ملل درصدد ارائه پیشنهادی برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جهت نشان دادن اهمیت آشتی ملی برای تمامی گروه‌های عراقی است و ما تمامی کمک‌های لازم را برای تحقق این طرح و همچنین کاهش رنج و مشکلات مهاجران و آوارگان در تمامی مناطق ارائه می‌کنیم.

ملادنف همچنین از آغاز مرحله جدید روابط میان دولت بغداد و اقلیم کردستان عراق و مصمم بودن دو طرف برای حل مشکلات موجود ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام

کد N695908

وبگردی