آفتاب
آرین‌منش:

استرداد آثار تاریخی ایران بیانگر موفقیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی است

استرداد آثار تاریخی ایران بیانگر موفقیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی است

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: بازگرداندن آثار تاریخی کشور و ثروت ملی و میراث فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیازمند دیپلماسی فعال و تحرک دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی و وزارت امور خارجه است.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به استرداد آثار تاریخی ایران از بلژیک، اظهار کرد: در طول سالیان متمادی بسیاری از گنجینه‌های ملی ما و آثار تاریخی ارزشمند کشورمان به یغما رفته به ویژه در دوران رژیم ستم‌شاهی که برخی از دولتمردان، خودشان قاچاقچی کالا و آثار تاریخی فاخر و میراث فرهنگی کشور بودند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر می‌بینیم که نمایشگاهی از آثار بازگردانده شده تاریخی ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد بیانگر موفقیت‌های دستگاه دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی است که موفق شد با گفت‌وگو و استدلال و پیگیری قضایی، حقوق حقه ملت ایران را باز پس بگیرد.

وی با بیان این‌که راه‌های تقویت این حرکت دولت، آرامش داخلی و تحرک دستگاه دیپلماسی در عرصه سیاست خارجی است، گفت: باید مسائل مربوط به سیاست خارجی در دستگاه‌های متخصص و صاحب‌نظر و نهادهایی مثل شورای عالی امنیت ملی که مصالح ملی را در نظر دارند مشخص شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شورای عالی امنیت ملی نمایندگان دستگاه‌های مختلف و همچنین نماینده رهبری حضور دارند و می‌توانند در موضوعات مربوط به حوزه سیاست خارجی تصمیم‌گیری و سیاستگذاری کنند، بنابراین مداخله و اظهارنظر هر فردی در مسائل بین‌الملل با مصالح ملی ما منطبق نیست.

آرین‌منش تاکید کرد: این‌که هر رسانه هر فرد و یا از هر تریبون بخواهند راجع به مسائل دیپلماتیک و سیاست خارجی یعنی موضوعاتی که در حوزه اختیارات رهبری و شورای عالی امنیت ملی و نهادهای مربوطه است اظهارنظر کنند و یا حتی راهپیمایی کرده و فحش بدهند به نفع مصالح ملی ما نیست.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری‌ها در حوزه دیپلماسی کشور نیازمند اطلاعات جامع و وسیع از تحرکات سیاسی خارجی و دوستان و دشمنان ما در خارج از کشور است و نباید عجولانه و سراسیمه در این مسائل ورود پیدا کرد و اظهارنظر غیرکارشناسی داد چرا که قطعا در راستای منافع ملی نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N695726

وبگردی