آفتاب

هشدار کامرون در مورد پیروزی سی ریزا در یونان

هشدار کامرون در مورد پیروزی سی ریزا در یونان

نخست وزیر انگلیس در مورد پیامدهای پیروزی ائتلاف احزاب چپگرا در انتخابات روز گذشته یونان به اروپا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس پیروزی ائتلاف چپگرای «سی ریزا» به رهبری «الکسیس چیپراس» در انتخابات یونان را به زیان اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد نوشت نتایج این پیروزی به بی ثباتی اقتصادی در اروپا دامن می زند. این پیام پس از آن منتشر می شود که ائتلاف سی ریزا توانست ائتلاف حاکم راست میانه «دمکراسی نوین» را در انتخابات شکست دهد.

در پی این پیروزی چیپراس از تغییرات بزرگ در سیاست یونان خبر داد. بر این اساس توقف سیاست های ریاضت اقتصادی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار دولت جدید این کشور قرار می گیرد. به گفته چیپراس آتن قصد دارد در مذاکرات مربوط به دریافت کمک 179 میلیون یورویی از اتحادیه اروپا بازنگری کند.

امروز همچنین رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریک به رهبر حزب تندروی سیریزا اظهار داشت: روسیه قادر و آماده به همکاری با دولت جدید آتن است. رئیس‌جمهوری روسیه همچنین اطمینان داد: مسکو و آتن به توسعه همکاری خود در تمام زمینه‌ها ادامه خواهند داد و به طور موثر برای حل مشکلات کنونی اروپا و جهان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

کد N695552

وبگردی