آفتاب

حزب شیناواترا: بدون خانواده شیناواترا نیز به حیات خود ادامه می‌دهیم

حزب شیناواترا: بدون خانواده شیناواترا نیز به حیات خود ادامه می‌دهیم

حزب یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند متعهد شد، حکم ممنوعیت پنج ساله فعالیت سیاسی‌ که برای شیناواترا صادر شده را تلافی نخواهد کرد. این حزب قدرتمند همچنین متذکر شد که می‌تواند بدون این خانواده نیز به حیات خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی فعالیت‌های شیناواترا بر سبک و سیاق برادر قدرتمندش، وی هفته گذشته به مدت پنج سال از فعالیت سیاسی محروم و به دلیل شرکت داشتن در برنامه خرید برنج به اتهامات کیفری محکوم شد.

حامیان شیناواترا معتقدند، این اتهامات تنها تلاشی برای محدود کردن تاثیر سیاسی برادر اوست.

در همین حال سخنگوی حزب پویی تایلند (حزب شیناواترا) در این باره گفت، تصمیم اعمال محرومیت پنج ساله‌ برای فعالیت سیاسی شیناواترا عامل ناآرامی در کشور نخواهد بود.

وی در این باره ادامه داد: ما از تصمیم استیضاح نخست وزیر سابق تایلند برای ایجاد یک جنبش سیاسی استفاده نخواهیم کرد و قصد آن را نیز نداریم.

در تایلند که اکنون توسط یک حکومت نظامی اداره می‌شود هرگونه تجمع سیاسی ممنوع است.

محرومیت و ایجاد پرونده قضایی علیه یینگلاک تازه‌ترین رخداد در ناآرامیهای سیاسی تایلند است که طی آنها یینگلاک و برادرش تاکسین، نخست وزیر اسبق این کشور از فعالیت‌های خود محروم شدند.

قانونگذاران نظامی تایلند هفته گذشته یینگلاک را به دلیل شرکت داشتن در پرونده فروش برنج متهم شناختند. همزمان دفتر دادستانی تایلند اعلام کرد، این نهاد در حال بررسی اتهامات کیفری‌ علیه شیناواتراست که در آنها اثبات خواهد شد وی در پرونده برنج‌ها مرتکب فساد مالی شده است. در صورت اثبات این مساله در دادگاه عالی، یینگلاک به بیش از 10 سال حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام

کد N695311

وبگردی