آفتاب

توافق مقامات نظامی ارشد چین و پاکستان برای همکاری در مقابله با تروریسم

توافق مقامات نظامی ارشد چین و پاکستان برای همکاری در مقابله با تروریسم

فرمانده کل ارتش پاکستان در دیدار با همتای چینی‌اش در رابطه با افزایش همکاری طولانی‌مدت دفاعی دو جانبه، تبادل اطلاعات و همکاری مقابله با تروریسم به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیشن، سفر راحیل شریف، فرمانده کل ارتش پاکستان به چین همزمان با سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به هند صورت گرفت.

ژنرال راحیل شریف در سفر دو روزه‌اش به پکن به همراه ژنرال کی جینانگو، همتای چینی‌اش ابتدا در مقر ارتش آزادی‌بخش خلق چین شاهد رژه گارد احترام بودند و سپس مذاکرات را آغاز کردند.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ژنرال راحیل و همتای چینی‌اش در این مذاکرات به طور کامل به مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای و دفاعی پرداختند. آنها درباره افزایش همکاری‌های بلندمدت دفاعی، امنیتی و همکاری های مقابله با تروریسم، تبادل اطلاعاتی و تبادلات آموزشی تصمیم‌گیری کردند.

پیشتر ژنرال شریف نیز با ژنرال فان چانگ لانگ، معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین دیدار کرده و وی را از سرکوب تروریست‌ها در پاکستان مطلع ساخت. ژنرال فان نیز حمایت چین از پاکستان در حملاتش علیه شبه‌نظامیان را اعلام کرد. آنها درباره عملیات‌ها علیه شبه‌نظامیان نیز در مناطق مرزی مذاکره کردند.

ژنرال فان گفت: چین مثل همیشه حمایت قاطعانه خود را از تلاش‌های پاکستان برای مقابله با تروریسم مطرح کرد.

ژنرال راحیل شریف با تشکر از چین به خاطر حمایتش گفت: کشورش می‌خواهد تا با چین برای ریشه‌کن کردن انواع تروریسم و برقراری و حفظ صلح، ثبات و سعادت همکاری کند.

ژنرال فان چانگ لانگ ضمن تحسین عملیات نظامی پاکستان علیه تروریست‌ها آن را ضربه‌ای شدید، بزرگ، محکم و بدون تمایز قائل شدن به تروریست‌ها توصیف کرد.

این دو کشور تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از نفوذ شبه‌نظامیان ایغور از منطقه سینک یانگ چین افزایش داده‌اند.

ژنرال فان در جریان این دیدار بی‌سابقه چین و پاکستان را به عنوان شرکای استراتژیک متحد، مهم‌ترین همسایگان و برادرانی استوار توصیف کرد.

انتهای پیام

کد N694415

وبگردی