آفتاب

درخواست هائیتی از سازمان ملل برای حفظ نیروهای حافظ صلح در این کشور

درخواست هائیتی از سازمان ملل برای حفظ نیروهای حافظ صلح در این کشور

دولت هائیتی به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به کاهش نیروهایش در این کشور در آستانه انتخابات حساس هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پییر ریچار کازیمیر، وزیر دادگستری هائیتی در جریان دیدار با نمایندگان سازمان ملل از کشورهای عضو شورای امنیت، درخواست کشورش را مطرح کرد و آنها را در بازدید از تنها آکادمی پلیس این کشور فقیر همراهی کرد.

وزیر دادگستری هائیتی گفت: من از شورای امنیت درخواست می‌کنم تا در دوران برگزاری انتخابات، تعداد نیروهای حافظ صلح در کشورم را کاهش ندهند.

این حضور نظامی برای تقویت عملیات‌های مقابله با شبه‌نظامیان بسیار لازم است و می‌تواند در فراهم کردن زمینه برگزاری انتخابات اثرگذار باشد. مردم هائیتی سه سال است که منتظر برگزاری انتخابات هستند.

از زمان انحلال پارلمان هائیتی در اوایل ماه جاری، رئیس‌جمهوری این کشور قدرت را به دست دارد و وی به تنها رهبر این کشور تبدیل شده و با اعتراض‌های خشونت‌آمیز دست و پنجه نرم می‌کند.

وزیر دادگستری هائیتی تاکید کرد: در هائیتی نیز همانند کشورهای دیگر، دوران انتخابات با تنش و بی‌نظمی همراه است. دولت هائیتی تمام اقدامات لازم را برای تضمین روند آرام انتخابات انجام می‌دهد.

وزیر دادگستری هائیتی با اشاره به قطعنامه 2180 شورای امنیت سازمان ملل گفت که نیروهای حافظ صلح باید در این کشور باقی بمانند.

انتهای پیام

کد N694327

وبگردی