آفتاب
نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

سیاست خارجی عربستان نیازمند تغییرات جدی است

سیاست خارجی عربستان نیازمند تغییرات جدی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر کادر رهبری در عربستان تحولاتی را به دنبال خواهد داشت، گفت: یکی از آنها همکاری با ایران می‌باشد که ایران و عربستان دو کشور مهم هستند و همکاری آنها آثار مطلوبی خواهد داشت.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به تحولات اخیر در عربستان اظهار کرد: تغییر کادر رهبری در عربستان قطعا تحولاتی را در حوزه سیاست داخلی و خارجی این کشور به دنبال خواهد داشت.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد سیاست خارجی عربستان طی یک دهه گذشته عملکرد مطلوبی نبوده، خاطرنشان کرد: این عملکرد منجر به انزوای عربستان سعودی شده است. ضمن اینکه در خاورمیانه و جهان اسلام متهم به حمایت از افراطی‌گری می‌باشد به نظر می‌رسد کادر جدید عربستان در این روند تغییرات جدی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این تغییرات می‌تواند شامل همکاری با جمهوری اسلامی ایران باشد، گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور مهم منطقه هستند همکاری آنها آثار مطلوبی می‌تواند بر جای بگذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد کادر جدید رهبری در عربستان برنامه جدی را در این خصوص در نظر داشته باشند، گفت: در واقع در عربستان با خیزش‌های عمومی روبرو هستیم به ویژه شرق این کشور که قطعا دولت جدید باید تاکتیک و استراتژی‌های جدیدی را تعریف کند در حالیکه در آینده ممکن است با خیزش‌های جدیدتری روبرو شود.

انتهای پیام

کد N693769

وبگردی