آفتاب
رهبر ائتلاف چپ گرای یونان:

دیگر دور باطل سیاست های ریاضتی در یونان به پایان رسید

دیگر دور باطل سیاست های ریاضتی در یونان به پایان رسید

در آستانه اعلام نتایج انتخابات پارلمانی یونان رهبر جریان چپ گرای این کشور که گفته می شود صاحب ائتلافش بیشترین آرا شده از پایان دوران ریاضت اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشپیگل، «الکسیس تسیپراس» از پیروزی زودهنگام «سیریزا» ائتلاف چپگرا ها در انتخابات پارلمانی امروز یونان خبر داد. وی که در ساعات پایانی رای گیری امروز در یکی از حوزه های انتخاباتی آتن حضور یافته بود، با اعلام این مطلب گفت: زمان دور باطل سیاست های ریاضت اقتصادی به سر آمده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران وعده داد یونان بار دیگر به دموکراسی باز خواهد گشت. نظرسنجی های انجام شده از پیش بودن شمار آرای ائتلاف سیریزا در انتخابات امروز حکایت دارد. تسیپراس که از مخالفان اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی اتحادیه اروپا است خطاب به هواداران خود در آتن گفت: ما به اجرای دستورات خارجی پایان خواهیم داد.

در همین حال «آنتونیس ساماراس» نخست وزیر محافظه کار یونان نیز خود را پیروز انتخابات امروز خواند. وی در جمع هوادارانش در یک حوزه انتخاباتی به آنها وعده داد که پیروز این انتخابات خواهند بود.

گفتنی است در انتخابات زودهنگام پارلمانی امروز یونان که تا ساعت 18 به وقت محلی برگزار شد، نامزدهای 22 حزب و ائتلاف سیاسی این کشور شرکت کردند.

کد N693633

وبگردی