آفتاب
سردار سجادیان مطرح کرد:

شارلی ابدو بهانه ای برای تکمیل طرح خاورمیانه بزرگ

شارلی ابدو بهانه ای برای تکمیل طرح خاورمیانه بزرگ

سردار سیروس سجادیان عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: شارلی ابدو بهانه ای برای تکمیل طرح خاورمیانه بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیروس سجادیان در تحلیلی درباره موضوع اهانت به حضرت محمد(ص) در مجله فرانسوی شارلی ابدو در یادداشتی آورده است: در روز ۷ ژانویه ۲۰۱۵، دو مرد مسلح وارد ساختمان دفتر شارلی ابدو در خیابان نیکولاس اپِر پاریس شده و با اسلحه کلاش ۱۲ نفر از اعضاء هفته نامه شارلی را کشته وحداقل 10نفر را زخمی کردند.

تعقیب برای دستگیری مظنونین آغاز و تروریست ها پس از فرار از دفترمجله، فردای آن روز به چاپخانه‌ای در دمارتن پناه برده و یک نفر را به گروگان میگیرند.به دنبال این اتفاقاتبا حضور ماموران درچاپخانه دمارتن، تروریستها کشته و گروگان نیز آزاد می شود.

همزمان در محلی دیگر مردی مسلح در فروشگاه مواد غذایی یهودی در شرق پاریس عده‌ای را به گروگان میگیرد، چهار نفر از گروگان‌ها را کشته و چهار گروگان دیگر را به شدت زخمی می کند.عوامل مقابله با تروریسم فرانسه با حمله به فروشگاه ، فرد مسلح را کشته و سایرگروگان‌ها را آزاد می کنند.

گفته شده علت این ترورها چاپ کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص)در نشریه شارلی بوده است. چند روز بعد از واقعه شارلی هبدو القاعده یمن رسما" مسئولیت حمله را به عهده گرفته و رهبر این گروه تروریستی در پیامی ویدئویی اعلام کرده که مهاجماندستور داشتند که به دفتر این مجله حمله کنند.

درهمین راستا نیزسازمان القاعده در شبه ‌جزیره عربستان مسئولیت عملیات را به عهده می‌گیرد؟!!در پی این ماجرا تظاهراتی وسیع  در فرانسه  سازماندهی و اعلام حضوری مبنی بر اسلام ستیزی و اسلام هراسی طراحی می شود.با توجه به اینکه از سالها پیش تاکنون چنین خشونتی در کشور فرانسه رخ نداده بود، مسئولین نسبت به این ترورها واکنش نشان داده و افکار عمومی جهان را متوجه اقدامات تروریستی در فرانسه می نمایند.

این اتفاقات در حالی است که گروه های تروریستی دست پرورده غرب وهم پیمانان آنها فجیع ترین اقدامات ضد بشری در عراق، سوریه،مصر،غزه و.... را انجام و هیچ عکس العملی در مقابل هزاران کشته به دست تروریستها از خود نشان نمی دهند. مسئولین دولت فرانسه با همراهی رؤسای احزاب سیاسی ، شهروندان فرانسوی را به اعتراض وتظاهرات فرا خوانده و از آنها می خواهند تا با همراهی تعدادی از روسای کشورهای مختلف در این تظاهرات شرکت کنند؛
سئوال اینجاست که حضور تعداد زیادی از روسای کشورها در راهپیمایی نشانه چیست؟!آیا تا به حال به این موضوع اندیشیده ایم که:
۱- ماجرای شارلی ابدو (شارلی هبدو) چه تشابهی با ماجرای 11 سپتامبر 2001 میلادی دارد؟
2- پدید آورندگان و فرماندهانحادثه 11 سپتامبر و فاجعه ۷ ژانویه ۲۰۱۵ میلادی چه کسانی هستند؟
3- چرا هر حادثه ای در جهان رخ میدهد آن را به اسلام ربط میدهند ودر عملیاتهای پلیسی و نظامی ،عوامل آنان کشته و زنده دستگیر نمیشوند؟!؟
استکبار جهانی و هم پیمانانش وقتی که از اقدام( کشتار) گروه های تروریستی در منطقه که  دست پرورده های خودشان میباشد ،عاجز و احساس خطر می کنند برای اینکه اسلام را دینی تروریست معرفی و اسلام هراسی را در جهان رونق دهند و جا پایی برای حضور خود در خاور میانه درست کنند اقدام به چنین عملیاتهایی می نمایند تا برای اقدامات مداخله جویانه خود در سایر کشورها مجوزهایی را داشته باشند.

هرچند که در پی این حادثه میلیونها فرانسوی دراین تظاهرات سازماندهی شده شرکت کردند تا آزادی بیان را پاس بدارند، لکن سیاستمداران و رسانه های صهیونیستی که هر دو همیشه علیه آزادی عمل و این آرمان را پایمال میکنند، برای ارائۀ چهره ای نو از خود فرصت را غنیمت شمرده و به میدان آمدند و خودنمائی کردند تا بدنبال آن عملیات های نظامی و اطلاعاتی خودرا با حضوردرکشورهای هدف، برای حال و آینده قانونی جلوه داده و افکار عمومی را  همانند 11 سپتامبرآماده برای حضور در منطقه فراهم نمایند.

در حادثه اخیر فرانسه شیوه عملیات تروریستی انجام شده برابر آنچه که در رسانه ها منتشرشده اقدامات این گروه تروریستی شباهتی به آنچه تا کنون از داعشی ها درسایرکشورها دیده میشود نداشته، بلکه بر شیوۀ عملیات ضد امنیت اجتماعی در شهرهابا گرایش نظامی سازماندهی شده بیشتر شباهت دارد و یکی ازنشانه های طراحی اقدامات سرویس های اطلاعاتی وامنیتی درغرب و بویژه صهیونیست ها می باشد.

به هر حال از آنجایی که سرویس های اطلاعاتی چنان افراد را استخدام و آموزش میدهند تا آنها در مواقع مقتضی  برعلیه ارزش ها و آئین خود عملیاتهای مخربی را انجام دهند، با این وجود چندان اهمیتی ندارد که تروریست ها چه کسانی بوده اند،اما چه کسانی آنها را سازماندهی ،فرماندهی و مدیریت کرده اندبسیارمهم میباشد. لذا دراین یاداشتسعی میشود به واکنش هائی که این حادثه را موجب شده بپردازیم.

ظهر هفتم ژانویه 2015 ، از طریق مسئولین امنیتی در فرانسه دستوری صادر تا طرح حفاظت ضد تروریستی در پاریس و حومه به اجرا گذاشته شود. طرح حفاظت ضد تروریستی تقریباً شامل200 اقدام گزینشی در اقدامات پلیسی امنیتی پلیس فرانسه می باشد.

در حین اجرای اقدامات پلیسی، وزیر کشور فرانسه مجوزهای داده شده برای تجمعات و تظاهرات را باطل اعلام می کند ودیگرمقامات احساس ناامنی مینمایند که مبادا تروریست ها به روی مردم تیراندازی کنند.حزب چپ افراطیفرانسه برای پشتیبانی از شارلی هبدو وبه منظور راه اندازی تظاهرات، فراخوان صادر و پلیس هم مجوزآن را صادر و گویا جمعیتی قریب به100 هزار نفر در آن شرکت می کنند.

حزب سوسیالیست برای تظاهراتی گستردۀ تر فراخوان صادر و در روز 11 ژانویه بیش از دومیلیون نفر در پاریس در آن تظاهرات شرکت می کنند.بر این اساس می بینیم که دولت می تواند تظاهرات را به دلیل خطری که جان شرکت کنندگان را تهدید می کنداعلام ممنوعیت ولی سایراعضاء خودشان نیزمی توانند تظاهرات گسترده تری را سازماندهی وحتی رؤسای دولتهای خارجی را نیز دعوت، بی آنکه برای امنیت آنها بیمی به خود راه بدهند؟!!

چنین برداشت وتحریفی از اقدامات و نا امنی های ایجاد شده نشان میدهد که مسئولینبطور مشخص از وسعت تهدیدات آگاه و ترجیح میدهند که  بر روی احساسات و هیجان فوق العادۀ مردمی برروی آزادی تکیه کنند؛در این وضعیت، احزاب راست و چپ به توافق می رسند که با هم در تظاهرات شرکت کنند؛اماتظاهرات برای کدام ارزش ها یا علیه چه کسی به راه انداخته اند معلوم نیست!؟

با راه اندازی این تظاهرات و حضور تعداد زیادی از روسای کشورهای دیگر،بین شرکت کنندگان  در این تظاهرات، بنیامین نتانیاهوو دیوید کامرون که دولت هایشان سانسور نظامی را در حد قدرت مطلق به اجرا میگذارند و یا هزاران فلسطینی و مردم بی دفاع غزه را به خاک و خون می کشانند، وزیر دادگستری ایالات متحده آمریکا کهدولتش اقدامات تروریستی را سازماندهی وباکمک های مالی و آموزشی برای این گروه ها در خاور سرمیه گذاری و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند ویا نخست وزیر ترکیه که کشورش ساخت کلیسای مسیحی را در کشور سکولارش ممنوع اعلام و در قسمتی با تروریستها در بعضی از مناطق مرزی همکاری کرده، بنیامین نتانیاهو که تسهیلاتی برای مبارزان القاعده فراهم و آنها را در بیمارستانهای اسرائیلی مداوا میکنند ،اریک هولدر، احمد داووداغلو و شاه عبدالله که دولت هایشان گروه های تروریستی را در ژانویۀ 2014 برای عملیات های تروریستی در خاورمیانه بازسازی کردند ، نیکلا سرکوزی که او نیز برای دفاع ازآزادی و همانی که گفته میشود در سال 2007 دستور حذف فیزیکی یکی از نویسندگان  فرانسوی را صادر و رسانه ها را وادار به سکوت مینماید، واقعاً بر علیه چه کسی در تظاهرات شرکت و در پاریس چه می کنند و چه می خواهند؟!

مطمئناً برای دفاع از آزادی بیان نیست زیرا که عملاً آنها آزادی حقیقی را سرکوب و برای دین اسلام  که مهد آزادی وارزشهای انسانی است در غرب و به ویژهدراروپا اسلام هراسی را ترویج می نمایند.

در این واقعه تروریستیگرچه طبقۀ سیاسی از این فرصت بهره برداری کردندنشریات و دیگر رسانه ها نیز در شارلی ابدو الگوی همان آزادی را دیدند که خودشان بی وقفه آن را با خود سانسوری دائمی ومتحد با جنایاتی که ایادی استکباردر خارج از آن کشورها مرتکب می شوند پایمال کرده و سکوت اختیار می کنند.

با اقدامات پلیس فرانسه و شناسایی افراد تروریست، نشریات چهرۀ و زندگینامۀ تروریست ها را منتشر کردند ولی وظیفه اصلی خود را که هماناتعقیب و شناسایی تروریستها،مدیران و مسببان یا هدایت کنندگان و دست های پشت پرده اینگونه اقدامات را فراموش کرده اند.قطعا" بنابه توصیه های سیاسی و امنیتی اجازه ادامه فعالیت را به آنان داده نمیشود زیرا بیم آن دارند که مسببان و حامیان اصلی تروریستها شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

نشریات فرانسوی می گویند که این موج تروریستی حاصل همکاری بین اعضای القاعده در یمن و داعش است، در حالی که این دو سازمان به نقل از منابع خبری همان کشوراز یک سال پیش جنگ را علیه یکدیگر آغاز کرده اند و دست کم تا کنون حدود سه هزار نفر از هر دو گروه کشته شده اند. ایضا" اینکه با مقایسه هفتم ژوئن 2015با 11 سپتامبر2001 به نظر میرسدقراراست پا جای پای جرج بوش گذاشته شود،فلذا به طریق اولی باید به یمن حمله کنند، ولی شواهد و قرائن نشان می دهد که تصمیمات نظامی آنها مداخلۀ نظامی جدیدی را در صحرادنبال میکنند!!!

به نظر می رسد چنین هدفی هم شاید منطقی تر به نظر برسد، زیرا بر این اساس منافعی را که در نخستین مداخله جستجو می کنند، در مداخلۀ دوم(نظامی) به دست خواهند آورد و طرح « خاورمیانۀ بزرگ» رابه شکلی که روبین رایتدر درنیویورک تایمز در سپتامبر 2013 منتشر و با مداخلۀ  تروریست ها در عراق و سوریه آغازکردند تکمیل نمایند.

نتیجه گیری میشود که این گونه اقدامات تروریستی هدایت شده درغرب برایتکمیل طرح خاور میانه بزرگ - اسلام هراسی به سبب ترس از گسترش اسلام دردنیا به ویژه در اروپاه وغرب - به حاشیه راندن توجه افکارعمومی به جنایات ضد بشری تروریستها در جهان و بویژه خاورمیانه که با حمایت و هدایت سرویس های اطلاعاتی غرب و رژیم صهیونیستی انجام می شود.

و انچه که باید پیگیری و دنبال شودچرا پلیس فرانسه با این همه امکانات ،گروگانگیران را درچاپخانه دمارتن زنده دستگیر نکردند تا برای افکار عمومی روشن شودکه آنها  دستور اجرای ماموریت های تروریستی را ازکجا گرفته اند؟ و آیا این گونه عدم اقدامات پلیسی امنیتی، ضعف پلیس است یا سیاست های امنیتی سرویس های اطلاعاتی؟!

سردار سیرس سجادیان عضو مرکز مطالعات راهبردی ناجا

کد N693596

وبگردی