آفتاب

محمود الزهار: عربستان سیاست‌های خود را تغییر می‌دهد

محمود الزهار: عربستان سیاست‌های خود را تغییر می‌دهد

عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که عربستان در روند سیاست‌های خود تغییراتی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سما، محمود الزهار، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: از عواملی که عربستان را مجبور به ایجاد تغییراتی در روند سیاست‌های این کشور می‌کند، موضع‌گیری‌ حوثی‌ها در یمن، تغییرات قیمت نفت و تحرکات داعش و دیگر مسائل است.

محمود الزهار تصریح کرد: شکست گزینه مذاکرات در مورد فلسطین و همچنین آشکار شدن موضع آمریکا نسبت به اسرائیل از عواملی است که باید عربستان و دیگر کشورها را به تغییر در سیاست‌هایشان سوق دهد.

وی افزود: پایداری و مقاومت در غزه و لبنان و مبرا بودن آنان از صفت‌هایی که به آنها نسبت می‌دهند، مقاومت را به سمت رویکردهای مختلفی سوق می‌دهد. عدم ثبات در نظام‌های منطقه نیز این نظام‌ها را مجبور می‌کند تا ائتلاف‌های معینی را برای خود تعیین کنند.

محمود الزهار اظهار کرد: کشورهای عربی شاهد تحرکات سیاسی و تغییرات واقعی خواهند بود، اما این تغییرات چندین ماه زمان می‌برد.

وی تصریح کرد: ممکن است منطقه طی سال آتی شاهد گشایش‌های باشد، اما این گشایش‌ها به نفع اسرائیل و طرح‌های کشورهای غربی در منطقه نخواهد بود.

الزهار عنوان داشت: حماس سعی میکند تا بدون هیچ امتیازدهی این مرحله را پشت سر بگذارد، بسیاری از کشورهای منطقه نیز در این مرحله به سر برده بودند و شرایط آتی برای آنان آشکار نبود، اما آنان اطمینان داشتند که خداوند آنان را از این بحران خارج می‌کند.

انتهای پیام

کد N693441

وبگردی