آفتاب
ایندیپندنت:

بلر نگران تحقیقات جنگ عراق است

بلر نگران تحقیقات جنگ عراق است

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به احضار نخست وزیر اسبق بریتانیا و پرس و جو از وی در مورد جنگ عراق، عنوان داشت که «تونی بلر» به شدت نگران این تحقیقات است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هر چند اعلام نتایج گزارش جنگ عراق در انگلیس تا پس از انتخابات عمومی این کشور که در ماه می برگزار می شود به تعویق افتاده اما با این وجود روزنامه ایندیپندنت از ادامه تحقیقات در مورد این پرونده خبر داده است.  

به نوشته ایندیپندنت، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس، طی روزهای گذشته احضار شده و در برابر شش نفری که در حال تحقیق در این رابطه هستند قرار گرفته است.  

به نوشته این روزنامه، اولین سوالی که از طرف بلر در این جلسه مطرح شده این بود: اوضاع چقدر بد است؟ به من بگوئید اوضاع تا چه حد بد است؟  

بلر و «جرج بوش» رئیس جمهر سابق آمریکا، متهم هستند که در سال ۲۰۰۳ میلادی با مدرک سازی حمله به عراق را توجیه کردند اما با این وجود از مدتی قبل کمیته ای در انگلیس مسئول بررسی جنگ عراق و دلایل حضور این کشور در آن جنگ شده است.  

چندی پیش موسسه رویال یونایتد سرویس در تازه ترین کتاب منتشر شده خود اعلام کرد، مشارکت انگلیس در جنگ به رهبری آمریکا در افغانستان و عراق بیش از ۳۰ میلیارد پوند برای مردم انگلیس هزینه داشته است. میزان هزینه های جنگ عراق برای مردم انگلیس ۹/۵۶ میلیارد پوند و هزینه های جنگ افغانستان نیز بیش از ۱۹/۵۹ میلیارد پوند بوده است.

کد N692718

وبگردی