آفتاب

ابراهیم جعفری: جهان باید راهکار سیاسی در پیش بگیرد

ابراهیم جعفری: جهان باید راهکار سیاسی در پیش بگیرد

وزیر خارجه عراق خطاب به کشورهای جهان با بیان اینکه در صورت عدم حمایت از عراق در مقابله با داعش مجبور می‌شوند در خاک خود با این گروه بجنگند، گفت: داعش از راه‌حل نظامی در سوریه بهره برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سومریه‌نیوز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق امروز (یکشنبه) با بیان اینکه جهان امروزه وارد جنگی واحد علیه تروریسم در جبهه‌های مختلف شده است، خواهان هماهنگ بودن تلاش‌ها جهت از بین بردن این خطری شد که جان غیرنظامیان را می‌گیرد و منابع کشورها را از بین می‌برد.

وی خطاب به کشورهای جهان تصریح کرد: مادامی که در کنار ما در خاک عراق علیه داعش نجنگید، آنها در خاک کشورهای خودتان با شما می‌جنگند.

وی تاکید کرد که کشورها باید به تعهدات خود در قبال عراق عمل کرده و حمایت‌ها را در سطوح امنیتی، نظامی، انسانی و خدماتی به نحوی که به حاکمیت عراق خدشه‌ای وارد نکند، ارائه دهند و همچنین در بازسازی زیرساخت‌هایی که تروریست‌های داعش تخریب کردند، مشارکت کنند.

در همین حال، این مقام عراقی در بیانیه‌ای پس از پایان نشست داووس گفت: راه‌حل نظامی در سوریه تنها به کشتارهای بیشتر انجامید و داعش از آن بهره برد.

وی افزود: جهان باید راهکار سیاسی را در پیش بگیرد و این راهکاری است که حل و فصل تمامی مشکلات در آن نهفته است. قابل پیش‌بینی بود که مشکل از سوریه به عراق نیز سرایت یابد. به همین دلیل باید در دستیابی به راه‌حل سیاسی عجله کنیم.

انتهای پیام

کد N692583

وبگردی