آفتاب

احیای قنوات و احداث کانال‌های کشاورزی عمده مشکل روستاییان

احیای قنوات و احداث کانال‌های کشاورزی عمده مشکل روستاییان

‌نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس پس از بازدید از روستاهای حوزه انتخابیه خود گفت: عمده مشکل روستاییان این سه حوزه احیای قنوات و احداث کانال‌های کشاورزی است.

‌نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس پس از بازدید از روستاهای حوزه انتخابیه خود گفت: عمده مشکل روستاییان این سه حوزه احیای قنوات و احداث کانال‌های کشاورزی است.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه مرکزی، درخصوص بازدید هفته گذشته خود از روستاهای این سه شهرستان گفت: در طول هفته گذشته از 60 روستا در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان با حضور مسئولین شهرستانی بازدید صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این بازدید مسائل و مشکلات روستاها مطرح شد، عمده مشکل روستاها و روستاییان را مربوط به بهسازی عنوان کرد و افزود: افزایش حریم روستاها برای ساخت و ساز، نیاز به آب برای کشاورزی و احیای قنوات، بهبود وضعیت آسفالت معابر و جاده‌های روستایی و رشد اشتغال از دیگر مباحث طرح شده در این بازدیدها بود.

صلاحی با بیان اینکه خواسته مردم احیای قنوات و احداث کانال‌های کشاورزی و رفع مشکلات برای بازپرداخت وام بود اظهار کرد: با توجه به اعتبارات استانی و شهرستانی و همچنین ماده 180 که در اختیار نمایندگان است، اعتبارات مناسبی برای بهبود وضعیت روستاها و رفع مشکلات آنها در نظر گرفته‌ایم که تاکنون 40 درصد آن ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: قطعا با ابلاغ این اعتبارات کلیه طرح‌های عمرانی به انجام نخواهد رسید اما، به هر حال با ابلاغ اعتبارات بر مبنای این ماده، امور در حال پیش رفتن است و تا پایان سال به انجام می‌رسد. در کنار آن نیز مابقی طرح‌های باقی مانده به کمک بودجه 94 برنامه‌ریزی خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته از کارگاه‌های تولیدی همچون تولید روکش اتومبیل، تولید و پرورش شتر مرغ و ... بازدید شد، در خصوص توسعه اشتغال در روستاها گفت: به هر حال تلاش‌های لازم برای توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت انجام می‌گیرد، در حال حاضر در این سه شهرستان شهرک‌های صنعتی فعال هستند که جذب نیرو نیز دارند، اما با اینهمه بخش دولتی به تنهایی توان ایجاد شغل به میزان مورد نظر را ندارد و در کنار آن بخش خصوصی نیز وارد نمی‌شود تا اشتغال به شکل مطلوب ایجاد شود در حالیکه باید به کارآفرینی توجه ویژه داشت.

صلاحی اضافه کرد: قطعا با کمک موسسه مهر امام رضا(ع)، کمیته امداد امام خمینی(ره) و صندوق توسعه کشاورزی می‌توان در جهت اشتغالزایی در روستاها موثر عمل کرد. خوشبختانه امسال دولت در حوزه شهرستا‌ن‌های کوچک اعتبارات مناسبی اختصاص داده است که می‌توان از طریق ایجاد شرکت تعاونی روستایی از تسهیلات صندوق توسعه کشاورزی با بهره بین شش تا 10 درصد استفاده کرد و حتی برای دریافت وام نیز امکاناتی چون سهولت در بارپرداخت و همچنین ضامن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N692110

وبگردی