آفتاب
تلاشان در گفتگو با مهر:

آشنایی جوانان اروپا و آمریکا با اسلام دیدگاه آنان را تغییر می‌دهد

آشنایی جوانان اروپا و آمریکا با اسلام دیدگاه آنان را تغییر می‌دهد

قم - رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه امام صادق (ع) گفت: اگر جوانان و آینده سازان روشن شوند و واقعیت مربوط به اسلام و مسلمانان را بدانند به طور طبیعی دیدگاه آن‌ها تغییر می‌کند.

دکتر حسن تلاشان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که خطاب قرار دادن جوانان اروپا و آمریکا بدان معنا است که ایشان از نخبگان و افرادی که در رأس امور هستند و زمامداران اروپا و آمریکا ناامید شده‌اند.

عملکرد صاحب منصبان اروپا و آمریکا استکباری است

رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه امام صادق (ع) بیان داشت: حقیقت آن است که صاحب منصبان اروپا و آمریکا در واقع به خوبی با حقیقت جامعه بین الملل آشنا هستند اما اینکه این افراد بخواهند در راستای اهداف انسانی و حقیقت موجود عمل کنند کاملا ناامید کننده است چون این افراد در راستای سیاست‌های آمریکایی، استکباری و صهیونیستی عمل می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله اسلام هراسی که در اتحادیه اروپا تبلیغ می‌شود گفت: این مسئله در سال‌های اخیر اوج گرفته است و اروپا و آمریکا به جوانان و نسل جدید این کشور‌ها که آینده سازان هستند اینگونه القا می‌کند که دشمن اصلی آنان چیزی جز اسلام نیست.

تلاشان ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به این مسئله پرداخته‌اند که اگر جوانان و آینده سازان روشن شوند و واقعیت مربوط به اسلام و مسلمانان را بدانند به طور طبیعی دیدگاه آنها تغییر و در راستای تغییر دیدگاه عملکرد آنان نیز تغییر می‌کند.

وی نامه مقام معظم رهبری را به عنوان نقطه عطف بیان و ابراز داشت: ما در تاریخ کشورمان نامه امام راحل به گورباچف را نیز داشته‌ایم اما در آن نامه صاحب منصبان شوروی مورد خطاب بودند و امروز در نامه مقام معظم رهبری نه صاحب منصبان بلکه جوانانی که در آینده قرار است صاحب منصب شوند مورد خطاب قرار گرفته‌اند.

مقام معظم رهبری جوانان را دعوت کرده تا بدون واسطه حقایق مربوط به اسلام را به دست آورند

این استاد علوم سیاسی افزود: مقام معظم رهبری جوانان را دعوت کرده تا حقایق مربوط به اسلام و دستورات و فرامینی که در قرآن و اسلام آمده را به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست آورند.

تلاشان در ادامه به بُعد دیگر این نامه اشاره و ابراز داشت: خطاب این نامه در ادامه صاحب منصبان و نهادهای اسلامی در سراسر جهان هستند که باید به هر حال راه و منش انقلاب را در پیش گرفته و مسیری که آغاز و در پیش گرفته شده را تداوم بخشند.

رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: این نهاد‌ها باید حرکت روشنگری که توسط مقام معظم رهبری بیان شده را در پیش گرفته و جوانان اروپا و آمریکا را با مبانی دینی و اسلامی آشنا کنند.

وی تاکید کرد: هر زمان که مقام معظم رهبری سخنرانی داشته و یا اطلاعیه‌ای صادر می‌کنند دستگاه‌های ذیربط که مسئولیت تبلیغات و روشنگری را بر عهده دارند وظیفه دارند نقش خود را در زمینه‌های بیان شده انجام دهند.

کد N692060

وبگردی