آفتاب

الزام مجلس به برگزاری مزایده و مناقصه عمومی برای خریداران و فروشندگان طرح‌ها و پروژه‌ها

الزام مجلس به برگزاری مزایده و مناقصه عمومی برای خریداران و فروشندگان طرح‌ها و پروژه‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) رعایت شرایط رقابتی و برگزاری مزایده عمومی برای خریداران طرح‌ها و برگزاری مناقصه عمومی برای فروشندگان خدمات ناشی از اجرای طرح‌ها را الزامی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، ماده الحاقی 4 مکرر این لایحه را به تصویب رساندند که بر اساس آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اجازه داده می شود تا با هماهنگی وزارتخانه ها و شرکت ها و موسسات دولتی، کالاها و خدمات ناشی از اجرای طرح ها و پروژه ها و فعالیت های مورد واگذاری را در صورت ضرورت تا سقف هزینه یا قیمت تمام شده برای خود با عقد قرارداد به مدت مندرج در مزایده یا مناقصه از بخش غیر دولتی خریداری و در صورت عدم نیاز به خرید اجازه بهره برداری یا فروش در داخل و یا خارج را به بخش غیر دولتی بدهند.

بر اساس این مصوبه، در مواردی که طرح‌ها، پروژه ها و فعالیت های مورد واگذاری فاقد توجیه اقتصادی است و نیاز به پرداخت کمک دارد میزان کمک در آگهی مناقصه یا مزایده درج می شود.

در این مصوبه همچنین آمده که رعایت شرایط رقابتی و برگزاری مزایده عمومی برای خریداران طرح ها، پروژه ها و فعالیت ها و برگزاری مناقصه عمومی برای فروشندگان کالاها و خدمات ناشی از اجرای طرح ها، پروژه ها و فعالیت ها الزامی است. آیین نامه اجرایی این ماده با پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ظرف مدت 2 ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

کد N691964

وبگردی