آفتاب

20 کشته در حمله موشکی به شهر ماریوپل در شرق اوکراین

20 کشته در حمله موشکی به شهر ماریوپل در شرق اوکراین

همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین، یک بازار و خانه های اطراف آن در شهر بندری ماریوپل در این منطقه که یکی از شهرهای راهبردی مهم محسوب می‌شود، هدف حمله موشکی قرارگرفته و مقامات اوکراین اعلام کرده اند که دست کم 20 تن در این حمله کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شهر بندری ماریو پل واقع در ساحل دریای آزوف یکی از شهرهای مهم شرق اوکراین است که میان خاک روسیه و منطقه شبه جزیره کریمه که به این کشور ملحق شده، قرار دارد.

رسانه های محلی اوکراین گزارش دادند یک بازار رو باز و خانه های اطراف آن در این شهر امروز(شنبه) هدف یک حمله موشکی قرار گرفته اند. ویاچسلاو آبروسکین،‌ وزیر کشور اوکراین در نشستی اضطراری که آرسنی یاتسنیوک،‌نخست وزیر این کشور نیز در آن حضور داشت اعلام کرده که تلفات این حمله به 20 تن رسیده و همچنان رو به افزایش است.

مقامات محلی اعلام کرده اند که در حمله به این بازار و خانه های اطراف آن همچنین ده ها نفر زخمی شده اند.

پاییز گذشته درگیری ‌های شدید در این منطقه نگرانی‌ها از بابت اینکه جدایی‌طلبان موردحمایت روسیه در تلاش برای ایجاد یک پیوند زمینی میان روسیه و شبه جزیره کریمه هستند را افزایش داد. نیروهای شورشی جدایی طلب اوکراین مواضعی را در فاصله 10 کیلومتری حومه شرقی ماریوپل ایجاد کرده‌اند.

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که حملات موشکی نیروهای شورشی خانه ها و همچنین فروشگاه‌ها و بازار شهر ماریوپل را هدف قرار داده و آن‌ها را به آتش کشیده است.

همچنین پلیس شهر ماریو پل اعلام کرد یک ایست بازرسی ارتش اوکراین در یکی از جاده های شهر ماریوپل که وارد مناطق تحت کنترل شورشیان می‌شود هدف حمله شورشیان قرارگرفته است.

حملات موشکی علیه شهر ماریو پل پس از آن انجام شد که جدایی‌طلبان از تمایل خود برای به راه انداختن یک حمله چندجانبه به هدف وسعت دادن به مناطق تحت کنترل خود پرده برداشتند. شورای شهر ماریوپل از ساکنان این شهر خواسته که نترسند و شایعات درخصوص اینکه نیروهای ارتش اوکراین تصمیم به عقب‌نشینی از ماریوپل گرفته‌اند را باور نکنند.

این شورا در بیانیه‌ای گفت: به عکس همه واحدهای نظامی اوکراین در آماده باش کامل رزمی به سر می‌برند و تدابیر امنیتی در این شهر تقویت شده است. این بیانیه اعلام داشته که هیچ یک از واحدهای مسلح شورشیان که به سمت این شهر حرکت کند، تاکنون مشاهده نشده است.

روز جمعه نهاد حقوق بشری سازمان ملل برآورد کرد که از آوریل گذشته تاکنون مجموعا در جنگ داخلی اوکراین حدود 5 هزار و 100 نفر کشته شده‌اند.

امروز همچنین هیات ناظر ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در شرق اوکراین نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان در اوکراین اظهار نگرانی کرد و خواهان خویشتن‌داری همه طرفین شد. این هیات در بیانیه‌ای گفت: هیات ناظر ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا تداوم درگیری‌ها در مناطق مسکونی شرق اوکراین را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: استفاده از مناطق مسکونی به عنوان مواضع گشایش آتش باعث جذب آتش متقابل به این مناطق می‌شود و جان غیرنظامیان را هرچه بیشتر به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

کد N691559

وبگردی