آفتاب
قربانی:

توجه به تربیت بدنی در مدارس باعث توسعه ورزش همگانی و قهرمانی می شود

توجه به تربیت بدنی در مدارس باعث توسعه ورزش همگانی و قهرمانی می شود

سنندج - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: نهادینه کردن فرهنگ ورزش در مدارس باعث توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی ظهر شنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان مدال آور مسابقات ورزشی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ ورزش و سوق دادن آحاد مختلف جامعه به ورزش نقش بسزایی در سلامت روحی و جسمی افراد و سلامت جامعه دارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به ورزش در آموزش و پرورش افزود: ورزش ضامن روح و جسم است و از این رو در جامعه و به ویژه در بین جوانان باید ورزش نهادینه و ترویج داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: باید قبول کرد که سلامت روح و جسم بر زندگی فردی و اجتماعی نقش بسزایی دارد.

قربانی یادآور شد: هدف اصلی از تلاش برای رشد اقتصادی جامعه آسایش و سلامت جسمی و روحی به ویژه در بین نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: شش هدف کلی برای آموزش و پرورش در سطح کشور تهیه شده که تربیت بدنی و سلامت جسمانی یکی از این اهداف مهم و اصلی در این حوزه است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: یکی از رسالت های اصلی آموزش و پرورش برای دوران تحصیل سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان است و در همین راستا باید به این مهم به صورت ویژه توجه کرد.

قربانی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید حدود 20 درصد از تلاش خود را صرف مباحث تربیت بدنی، سلامت جسمانی و روحی دانش آموزان کند که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته این امر در حال محقق شدن است.

وی افزود: ورزش های قهرمانی در تمام دنیا یک هدف است اما در آموزش و پرورش هدف اصلی از سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های مختلف ورزشی در مرحله اول سلامت جسمی و روحی و پس از آن قهرمانی و افتخار آفرینی است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ ورزش هنور در جامعه آنگونه که باید جا نیفتاده است  و اگر فرهنگ ورزش در جامعه نهادینه شود و افراد به این سمت روی بیاورند بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از بین می رود.

گفتنی است در این مراسم از 52 نفر از مدال آوران و افتخارآفرین مسابقات دانش آموزی کشوری سال جاری در رشته های مختلف ورزشی تقدیر شد.

کد N691147

وبگردی