آفتاب

المنار : ترس از واکنش حزب‌الله، اسرائیل را دست به دامان روسیه کرد

المنار : ترس از واکنش حزب‌الله، اسرائیل را دست به دامان روسیه کرد

منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند در پی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و کشته شدن چند تن از رهبران حزب‌الله لبنان، مقامات این رژیم از روسیه خواستند تا برای آرام کردن اوضاع منطقه و سه قدرت حزب الله سوریه و ایران میانجی‌گری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار، منابع سیاسی در تل‌آویو اعلام کردند که رژیم صهیونیستی روسیه را برای آرام کردن اوضاع میان این رژیم با حزب‌الله لبنان، سوریه و ایران واسطه کرده است.

به گفته این منابع رژیم صهیونیستی به روسیه اعلام کرده که ارتباطی با ناامن شدن منطقه ندارد و خواهان برقراری آرامش برای ممانعت از بحرانی‌تر شدن اوضاع است.

شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: انتخاب مسکو به عنوان میانجی میان اسرائیل با حزب‌الله لبنان و سوریه به دلیل این است که مسکو با این سه قدرت ارتباط خوبی دارد.

علاوه بر این شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع نظامی در این رژیم اعلام کرد: اسرائیل به خوبی می‌داند که حزب‌الله قطعا به عملیات قنیطره پاسخ خواهد داد.

همچنین این شبکه اعلام کرد: پیام اسرائیل به حزب‌الله این است که اگر پاسخ حزب‌الله به این حمله قطعی باشد نباید شهروندان اسرائیلی را هدف بگیرد و در این صورت اسرائیل چاره‌ای جز پاسخ کوبنده به حزب‌الله ندارد اما در صورتی که این حمله سربازان اسرائیلی را هدف گرفته باشد، این بدان معنا نیست که اسرائیل هرگز پاسخی نخواهد داد بلکه حمله حزب‌الله را در چارچوب قوانین مربوط به درگیری دو طرفه به حساب می‌آورد.

علاوه بر این با شکست تمام تلاش‌ها برای آرام کردن اسرائیلی ها و افزایش ترس و نگرانی‌ها از واکنش حزب‌الله، رژیم صهیونیستی دو هدف را پیش رو قرار داد که یکی از آن‌ها مقابله با تهدیدهای خارجی و دیگری تلاش برای آرام کردن اوضاع داخلی اراضی اشغالی بود. اما این تهدیدها فقط در حد حرف باقی ماند و نتیجه عملی نداشت و همین باعث افزایش نگرانی‌ها در میان ساکنان شهرهای اشغالی شد.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: از نظر اسرائیل، دولت‌ها، سازمان‌ها و تشکیلاتی که در مرزهای شمالی قرار دارند (در اشاره به لبنان و سوریه) مسئول اتفاقاتی هستند که رخ می‌دهد.

یعالون در نشستی که برای ارزیابی اوضاع در مرکز فرماندهی صفد برگزار شد گفت: ما باید بدانیم چگونه به صورتی نرم پاسخ دهیم و به کسانی که قصد ضربه زدن به ما را دارند توضیح دهیم که هیچگونه حمله‌ای را تحمل نمی‌کنیم.

در این نشست یعالون، گزارشی از آمادگی ارتش این رژیم در منطقه ارائه و تاکید کرد که برای مقابله با هر حمله‌ای به ویژه با موضعگیری‌های طرف مقابل آماده است.

در همین راستا بنی گانتس، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش برای اجرای هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه یا لبنان آماده است.

وی تلاش کرد با وجود گزارش رسانه‌ها، در پیامی تاکید کرد که منطقه شمالی آرام قدرتمند است.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: اسرائیل منتظر است که ببیند واکنش ایران به حمله به قنیطره چه خواهد بود. همچنین فرماندهی جبهه شمالی ارتش اسرائیل و وزیر جنگ و ستاد ارتش در حال بررسی و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده توسط سازمان اطلاعاتی و طراحی سناریوهای مختلف هستند چرا که احساس می‌کنند بمب ساعتی وجود دارد که زمان و مکان انفجار آن معلوم نیست لذا باید آماده هر اتفاق احتمالی بود.

انتهای پیام

کد N690975

وبگردی