آفتاب

مقام سازمان ملل: انتقادها از کیم جونگ اون باید ادامه یابد

مقام سازمان ملل: انتقادها از کیم جونگ اون باید ادامه یابد

مخبر ویژه سازمان ملل در کره‌شمالی اعلام کرد، انتقادات مستقیم علیه کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی چه از طریق فیلم‌های هالیوود و چه گزارش‌های بین‌المللی باید تداوم یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "مارزوکی داروسمن"، مخبر ویژه سازمان ملل در کره‌شمالی در این‌باره ادامه داد: با این حال جهان باید همزمان فعالانه با رژیم کیم جونگ اون برای خارج کردن این کشور از انزوا همکاری کند.

وی همچنین رویکرد خصمانه آمریکا نسبت به کره‌شمالی را "تاسف‌آور" توصیف کرد.

داروسمن در ادامه اظهاراتش درباره کره‌شمالی عنوان کرد: در یک تصویر کلی، بسیاری از مسائل به چگونگی واکنش‌های آمریکا بستگی دارد. واکنش‌های شدید نسبت به کره‌شمالی می‌تواند روند خارج کردن این کشور از انزوا را متوقف کرده و یا به تاخیر بیاندازد؛ روندی که لازم‌الاجراست.

از زمانی که سال گذشته یکی از کمیسیون‌های تحقیقات سازمان ملل گزارشی منتشر کرد و طی آن خواستار ارجاع سران کره‌شمالی به دادگاه کیفری بین‌المللی به دلیل جنایات علیه بشریت شد، عزم بی‌سابقه‌ای در تلاش برای متهم و محکوم شدن پیونگ‌یانگ ایجاد شده است.

پرونده اتهامات مربوط به جنایات بشری کره‌شمالی پس از تصویب در سه شورای سازمان ملل به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع شد و در دستور کار شورای امنیت قرار گرفت. در همین حال این اقدام با اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ همزمان شد. واشنگتن، کره‌شمالی را به هک کردن شرکت فیلمسازی سونی پیکچرز که فیلم کیم جونگ اون را ساخته است، متهم کرده و تحریم‌های بیشتری را علیه آن تصویب و اعمال کرد؛ تحریم‌هایی که گفته می‌شود حتی قرار است از این هم بیشتر شوند.

وی در ادامه با اشاره به فیلم «مصاحبه» اظهار کرد: مورد توجه قرار دادن رهبری یک کشور و مسخره کردن آن، آن هم در حکومتی از نوع تمامیت‌خواه که رهبری پاشنه آشیل این نوع حکومت‌هاست، مساله جدیدی است.

داروسمن افزود: اگر آنها می‌خواهند سیستم خود را حفظ کنند، تنها راه موجود جدا نکردن خود از مجامع بین‌المللی و همکاری فعالانه با این مجامع است.

با این حال کره‌شمالی به شدت از ارجاع شخص کیم جونگ اون، به دادگاه کیفری بین‌المللی نگران است و این نگرانی عامل دعوت از داروسمن برای بازدید از این کشور؛ پیشنهادی که وی تاکنون رد کرده است.

در گزارشی که کمیسیون تحقیقات سازمان ملل سال گذشته منتشر کرد، جزئیات مجموعه‌ای از نقض حقوق بشر در کره‌شمالی طی دهه‌ها شامل زندانیان سیاسی، اعدام‌ها، شکنجه، سرکوبگری و شست و شوی مغزی وجود داشته است.

این گزارش طی روزهای اخیر پس از اعتراف یکی از شاهدان مبنی بر عدم صداقت کامل ادعاهایش مجددا مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام.

کد N690438

وبگردی