آفتاب

اعزام 100 نظامی آمریکایی به منطقه برای آموزش تروریستها

اعزام 100 نظامی آمریکایی به منطقه برای آموزش تروریستها

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از اعزام 100 نظامی خود به منطقه برای آموزش تروریستهای برهم زننده امنیت و ثبات سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" روز گذشته اعلام کرد که 100 نظامی خود را برای آموزش افراد مسلح موسوم به مخالفان سوری به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

"جان کربی" سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر افزود: نظامیان آمریکایی طی روزهای آتی وارد کشورهای خاورمیانه غیر از سوریه خواهند شد و در مرحله بعد صدها نظامی دیگر آمریکا طی هفته های آینده به منطقه اعزام خواهند شد.

ارتش آمریکا اعلام کرده است قصد دارد بیش از 400 نظامی خود را برای ماموریت آموزش به افراد مسلح مخالفان سوری به منطقه اعزام کند و صدها نظامی را به عنوان نیروهای پشتیبان که تعداد آنها حدود بیش از هزار نظامی هستند اعزام خواهد کرد.

ترکیه، قطر و عربستان سعودی پیشنهاد داده اند پایگاه هایی را برای حضور نظامیان آمریکایی و آموزش مخالفان سوری در کشورشان فراهم کنند، اما پنتاگون هنوز به محل آموزش اشاره ای نکرده است.

آمریکا در حالی از آموزش مخالفان سوری به اصطلاح میانه رو برای مقابله با داعش و دیگر گروه های تروریستی سخن می گوید که خود بزرگترین حامی مالی و تبلیغاتی این گروه ها طی چند سال اخیر (آغاز بحران سوریه) بوده است.

کد N690250

وبگردی