آفتاب
لاریجانی در همایش ستادهای دهه فجر:

اگر توهین آزادی فکر باشد٬ افراد شرور متفکران جامعه‌اند

اگر توهین آزادی فکر باشد٬ افراد شرور متفکران جامعه‌اند

آنها امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و حوزه دین در غرب آنقدر محدود و بی‌معنا شده است و مقوله‌ای‌ زمینی پیدا کرده که به خود جرات می‌دهند به پیشوای یک دین توهین کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش‌های اجتماعی رخ داده در منطقه بیان کرد: ما امروز باید بدانیم انقلاب ما از بسیاری از این جهش‌ها متفاوت است٬ زیرا جوهره اصلی آن اسلامی است که این اسلام فقط یک اسم و لفظ نیست بلکه در آن یک تئوری نهفته است که این تئوری به سعادت انسان‌ها و همه عرصه‌های زندگی آن‌ها را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی سراسر کشور گفت: امسال از جهات مختلف سال پر اهمیتی است؛ شرایطی در صحنه بین‌المللی وجود دارد و کسانی دندان‌های تیزی را نشان می‌دهند و آشفتگی‌های دست‌سازی ایجاد شده است که با سمت و سوی جوهره نظر امام راحل در ستیز است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی آن چیزی که پراهمیت است این است که ما از شرایط خودمان و وضعیت انقلاب اسلامی‌ شناختی داشته باشیم و متناسب با آن حرکت خودمان را تنظیم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حرکت زنده است که از ۳۷ سال پیش تا به امروز طراوت خود را حفظ کرده و نباید به آن به صورت یک رویداد تاریخی نگاه کنیم.

لاریجانی گفت: حرکت انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور پدیده‌های بسیار مهمی را متاثر از خود کرده است که جا دارد در این مسیر٬ انقلاب و شعارهای آن را درست بشناسیم و از آنها به خوبی بهره‌برداری کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب ما٬ دینی و اسلامی بودن آن است. این اسلامی بودن جوهره آن است که این حرکت را از دیگر حرکات و انقلاب‌ها در سطح جهان متمایز و جدا می‌سازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش‌های اجتماعی رخ داده در منطقه٬ بیان کرد: امروز باید بدانیم انقلاب ما از بسیاری از این جهش‌ها متفاوت است زیرا جوهره اصلی آن اسلامی است که این اسلام فقط یک اسم و لفظ نیست بلکه در آن یک تئوری نهفته است که این تئوری به سعادت انسان‌ها و همه عرصه‌های زندگی آنها را در بر می‌گیرد.

لاریجانی تاکید کرد: در انقلاب اسلامی ما دین، معیار و حنیف است که همه عرصه‌های اجتماعی و غیر اجتماعی از آن متاثر می‌باشد.

وی با اشاره به بحث دین در غرب گفت: غربی‌ها بر خلاف انقلاب و نظام ما از دو قرن پیش تا به امروز سعی آن‌ها در محدود و نحیف‌کردن دین اسلام بوده است و به این مسئله افتخار می‌کنند.

لاریجانی اضافه کرد: آنها امروز افتخار می‌کنند که به پیامبر اسلام توهین می‌کنند و حوزه دین در غرب آنقدر محدود و بی‌معنا شده است و مقوله‌ای‌ زمینی پیدا کرده که به خود جرات می‌دهند به پیشوای یک دین توهین کنند و این مسئله را با آزادی بیان گره بزنند و باید آن را تحمل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی بیان باید در جهت تعالی فکر باشد گفت: ما باید بدانیم توهین؛ آزادی فکر نیست بلکه این مسیر انحطاط فکر است و اگر توهین، آزادی فکر باشد بنابراین افراد شرور باید متفکرین هر جامعه باشند.

لاریجاین اضافه کرد: با افراد شرور به عنوان مجرم برخورد می‌شود٬ بنابراین توهین کردن نوعی سوء‌استفاده از فکر و عملی مجرمانه است که باید با آن برخورد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: غرب در مسیر نحیف کردن دین گام برمی‌دارد اما انقلاب اسلامی دین را کامل و جامع و حنیف می‌داند بنابراین آنها در حال سقوط در این مسیر و انقلاب اسلامی در حال تعالی و حرکت می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب ما٬ انقلابی اجتماعی بود که امروز نیز برای همه افراد مساله دین و اسلامیت نوعی دغدغه است که حتی این دغدغه گاهی حوزه اقتصادی و بانکداری را در بر می‌گیرد و در مقابل سکولاریسم و لائیسم مخالف این مساله و دین و دنیا و دولت را جدا از هم می‌داند بنابراین بین ما و آنها و تفکر ما و آنها تفاوت جدی وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیام انقلاب اسلامی در این مسیر بسیار روشن و شفاف است زیرا دین و دنیا و دولت را با هم در نظر می‌گیرد و آنها را جدا از هم نمی‌داند که مساله زنده بودن ما نیز به موضوع دین‌داری و اسلامیت برمی‌گردد که می‌خواهد درهمه عرصه‌ها حضور داشته باشد.

کد N690158

وبگردی