آفتاب
اجمالی/لاریجانی در همایش ستادهای دهه فجر:

ایستادگی ایران در مذاکرات هسته ای به معنای تحقق شعار استکبارستیزی است

ایستادگی ایران در مذاکرات هسته ای به معنای تحقق شعار استکبارستیزی است

رئیس مجلس شورای اسلامی استکبار ستیزی را از شعارهای مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: ایستادگی ملت ایران در مذاکرات هسته ای به معنای تحقق شعار انقلاب اسلامی در استکبارستیزی است.

به گزارش خبرنگار مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران افتتاحیه همایش سراسری ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی بود.

وی در این همایش استکبار ستیزی را یکی از اهداف و نتایج انقلاب اسلامی خواند و گفت: ضد استکباری بودن از ویژگی های مهم انقلاب است، این انقلاب با استکبار ستیز دارد چون استکبار به دنبال زیر دست کردن کشورهاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شعارهای ضد اسکتباری موضوعی تفننی برای انقلاب نیست و علت ایستادگی نظام در مسئله هسته ای نیز مقابله با زورگویی غرب است.

لاریجانی افزود: غرب با ایران جنگ نمی کند چون نتیجه جنگ برای آنها گران و سنگین است لذا به دنبال راهکارهای دیگر برای فشار بر ملت ایران هستند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه افزایش تحریم ها ایران را پای میز مذاکرات کشاند: ایران میز مذاکرات را ترک نکرد بلکه غرب میز مذاکرات را ترک کرده و با اعمال تحریم ها تلاش داشت ملت ایران را به زانو درآورد اما چون اهداف آنها محقق نشد پای میز مذاکرات بازگشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز نیز مسائلی مطرح می کنند که کنگره بر دولت فشار می آورد، این به ما مربوط نیست اگر آقای اوباما نمی تواند مشکلات داخلی خود را حل کند ایشان مسئول بر هم زدن مذاکرات است. ایران در این مذاکرات انعطاف لازم را نشان داده است.

وی تاکید کرد: میدان مذاکرات هسته ای نشان داد که ایران می تواند در مقابل استکبار بایستد و این یعنی استکبارستیزی.

ادامه دارد....

کد N690154

وبگردی