آفتاب
جان کری:

افراط گرایان وحشی مسلمان نیستند

افراط گرایان وحشی مسلمان نیستند

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مجمع جهانی داووس اعلام کرد افراط گرایان وحشی که در نقاط مختلف جهان دست به کشتار مردم می زنند را نباید جزو مسلمانان به حساب آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «جان کری» در این سخنرانی گفت:  افراط گرایان وحشی که در حال کشتار کودکان و دیگر افراد در عراق، سوریه، نیجریه، و دیگر نقاط جهان هستند شاید از اسلام سخن بگویند اما غرب باید در مورد رادیکال خواندن اسلام هوشیار باشد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در این اظهارات که درباره تلاش های جهانی برای جلوگیری از افراط گرایی بود گفت: این اشتباه خواهد بود که اسلام را به جنایاتی که ریشه در فقر، بیگانگی، جستجوی هیجان، و دیگر عوامل دارند مرتبط کنیم. 

کری در ادامه گفت: ما باید هوشیار باشیم، بزرگترین اشتباهی که می توانیم انجام دهیم این است که مسلمانان را عامل جنایات بدانیم. اما ایمان کامل آنها این جنایات را رد می کند. 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود درباره بروز اختلافات فرقه‌ای و اسلام هراسی هشدار داده و خواستار اختصاص منابع بیشتر برای مبارزه با افراط‌ گرایی شد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حملات تروریستی در فرانسه، پاکستان، نیجریه و دیگر نقاط جهان، خطاب به رهبران حاضر در مجمع جهانی اقتصاد گفت: اقداماتی از این دست هرگز بخشیده نخواهند شد و باید با تمام وجود با این اقدامات مقابله کرد.

کد N689891

وبگردی