آفتاب

ظریف: به زودی به توافق هسته ای می رسیم

ظریف: به زودی به توافق هسته ای می رسیم

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تحریم های جدید از سوی آمریکا باعث نابودی توافق ایران و 1+5 خواهد شد نسبت به نتیجه مذاکرات اظهار خوشبینی کرد و گفت: بر این باورم که به زودی به توافق هسته ای خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس محمدجواد ظریف جمعه شب در حاشیه اجلاس داووس سوئیس اظهار کرد، در صورت وضع تحریم های جدید علیه ایران از سوی آمریکایی ها توافق با 1+5 از بین خواهد رفت و مجلس ایران نیز تلافی خواهد کرد.
با این حال ظریف تصریح کرد: بر این باورم که مذاکرات ایران و 1+5 به زودی منجر به توافق خواهد شد.
وی با اشاره به مسائل و بحران های جاری منطقه خاورمیانه گفت: معضل منطقه موضوع شیعه و سنی نیست بلکه مشکل با افراط گرایان است.
ظریف گفت: عرصه برای رسیدن به توافق باز است، اگر کسی بخواهد این توافق را به هم بزند خود را در جامعه جهانی منزوی خواهد دید، خواه کنگره آمریکا باشد یا هر کس دیگری.
وزیر امور خارجه ایران از جامعه بین الملل خواست در مقابل هر اقدامی که بخواهد این امر بسیار مهم را با مانع روبرو کند بایستد.
وی با بیان اینکه 'اگر کنگره آمریکا قانونی را تصویب کند (تشدید تحریم ها) مجلس ما نیز پاسخ آن را خواهد داد' گفت: رییس جمهور آمریکا دارای اختیار استفاده از حق وتو (در مقابل تصمیمات کنگره) است اما مجلس ما تدابیر متقابلی اتخاذ خواهد کرد با این تفاوت که قانون اساسی ما به رییس جمهور حق وتوی مصوبات مجلس را نداده است.
کد N689811

وبگردی