آفتاب

عقب‌نشینی داعش به سمت موصل و تقویت این شهر برای حمله قریب‌الوقوع

عقب‌نشینی داعش به سمت موصل و تقویت این شهر برای حمله قریب‌الوقوع

یک منبع امنیتی از خروج بدون درگیری اعضای داعش از شهر المنصوریه در شمال شرق بغداد و عقب نشینی به سمت شهر موصل برای مقابله با درگیری‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق اعلام کرد: صبح امروز (جمعه) نیروهای امنیتی عراق به همراه جمعی از نیروهای داوطلب وارد شهر المنصوریه واقع در شمال شرق بغداد شدند، این کار پس از آن انجام شد که اعضای گروه تروریستی داعش بدون هیچ مقاومتی از این شهر به سوی موصل عقب نشینی و برای مقابله با درگیری‌های احتمالی شروع به مستحکم کردن مواضع و سنگرهای خود در این شهر کرده‌اند.

فرمانده پلیس استان دیلی گفت: نیروهای امنیتی عراق با ورود به مرکز پلیس المنصوریه، پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند.

جمیل الشمری، فرمانده پلیس دیالی نیز از فرار دسته جمعی اعضای داعش در نبرد با نیروهای امنیتی عراق در بعقوبه خبر داد و گفت: نیروهای امنیتی عراق با کمک نیروهای داوطلب مردمی و قبایل عراقی موفق شدند در منطقه حوض شروین واقع در بعقوبه پیشروی چشمگیری داشته باشند و پایگاه‌های مهمی که تحت کنترل داعش بود را پس بگیرند.

فرمانده پلیس دیالی افزود: ده‌ها تن از اعضای داعش پس از نبرد سنگین با نیروهای امنیتی عراق و حملات هوایی علیه مواضعشان از میدان نبرد گریختند.

تروریست‌های داعش پس از عقب نشینی به سمت موصل، این شهر را به دژی برای مقابله با حملات احتمالی تبدیل کردند. تعدادی پیمانکار عراقی با تجمع در مناقصه‌ای در موصل بر سر کسب امتیاز حفر خندق در اطراف شهر با یکدیگر رقابت می‌کنند. مناقصه برای حفر خندقی به عمق و عرض دو متر در اطراف شهر موصل است.

قیمت اولیه برای برای حفر هر کیلومتر این خندق نزدیک به 4 هزار دلار تعیین شده است.

انتهای پیام

کد N689663

وبگردی