آفتاب
آیت الله ناصری:

هتک حرمت به پیامبر اسلام در فرانسه کاملا طراحی شده پیش رفت

هتک حرمت به پیامبر اسلام در فرانسه کاملا طراحی شده پیش رفت

یزدـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هتک حرکت به ساحت مقدس پیامبر اسلام در یک نشریه فرانسوی کاملا طراحی شده و با هدف ایجاد موجی از اسلام هراسی در دنیا پیش رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: اینکه گروه های تکفیری یا گروه دیگری به اسم مسلمان به چاپخانه این نشریه حمله کردند، به دلیل چاپ کاریکاتور از پیامبر اسلام نبود بلکه این اقدامی از پیش تعیین شده و برنامه ریزی شده بود.

وی عنوان کرد: نشریه فرانسوی پس از این حمله، این بار کاریکاتوری دیگر در پنج میلیون نسخه تیراژ را منتشر کرد که همه کارهای آن از قبل انجام شده و طراحی شده بود و آنها با این ترفند می خواستند مسلمانان را تروریست و پیامبر اسلام را پیامبر خشونت معرفی کنند.

ناصری بیان کرد: نه گروه هایی که به چاپخانه حمله کردند بویی از اسلام برده اند و نه آنهایی که با انتشار کاریکاتورهای موهن قصد ایجاد موجی از اسلام هراسی در دنیا دارند، در کار خود موفق خواهند بود.

ناصری همچنین عنوان کرد: حوادث اخیر کشور فرانسه حاکی از آن است که گروه های تکفیری و تروریستی امروز دامن حامیان خود را نیز گرفته اند و خدعه و نیرنگ کشورهای استکباری و غربی امروز دامنگیر خودشان شده است.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام ننگین بیان کرد: مردم یزد نیز امروز همصدا با مردم ایران و مسلمانان جهان در یک راهپیمایی باشکوه، هتک حرمت به ساحت پیامبر نور و مهربانی و ایجاد موج جدیدی از اسلام هراسی در دنیا را محکوم خواهند کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: ما مسئولیت این اقدامات را بر عهده دولتهایی می دانیم که روزی به بهانه حقوق بشر، گروه هایی مانند القاعده و داعش را در دامن خود پرورش دادند.

وی خاطرنشان کرد: ما این اقدامات را یک جرم بین‌ المللی می دانیم که به نام آزادی بیان انجام شده و آن را به شدت محکوم می کنیم.

ناصری ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز پیام خود به جوانان دنیا را بر این اساس ارائه کردند تا مردم دنیا را نسبت به دسیسه ها و نیرنگها آگاه کنند و از آنها بخواهند خودشان نسبت به دین اسلام و پیامبر اسلام تحقیق و مطالعه کنند و با دیدگاه درست در مورد دین اسلام و حضرت محمد (ص) قضاوت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، فرا رسیدن ماه بهمن را گرامی داشت و از بهمن به عنوان شهر الله یاد کرد و افزود: پیروزی انقلاب اسلامی از عنایات بزرگ الهی بود.

امام جمعه یزد همچنین به بیان خاطرات و حوادث روزهای آخر حکومت شاه خائن بر ایران پرداخت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را بعد از عنایت الهی مرهون ایستادگی و مقاومت مردم و رهبری های مدبرانه امام خمینی (ره) دانست.

کد N689529

وبگردی