آفتاب
/جام ملت‌های آسیا 2015/

رویترز: ایران – عراق، فوق‌العاده‌ترین دیدار تاریخ جام ملت‌ها

رویترز: ایران – عراق، فوق‌العاده‌ترین دیدار تاریخ جام ملت‌ها

خبرگزاری رویترز پس از حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت های آسیا با شکست مقابل عراق، این دیدار را یکی از فوق‌العاده ترین دیدارهای تاریخ این تورنمنت خواند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز پس از شکست ایران مقابل عراق در یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نوشت: عراق موفق شد در ضربه های پنالتی ایران را با نتیجه 7 بر 6 شکست دهد تا پس از پایان یکی از فوق‌العاده‌ترین دیدارهای تاریخ جام ملت‌ها، به نیمه نهایی این تورنمنت برسد.

در این دیدار تنش‌های زیادی هم در داخل و هم در خارج از زمین وجود داشت. عراقی‌ها که از ایران عقب افتاده بودند، پس از 10 نفره شدن آنها توانستند کار را به تساوی یک بر یک در وقت‌های قانونی برسانند. نتیجه این دیدار در پایان وقت های اضافه نیز تساوی سه بر سه بود.

پس از آنکه وحید امیری نتوانست پنالتی خود را برای ایران به گل تبدیل کند، سالم شاکر، مدافع تیم ملی فوتبال عراق با خونسردی تمام موفق شد ضربه پنالتی آخر را برای تیمش گل کرد تا عراقی ها در نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی بروند.

ایران در این دیدار با گل بسیار زیبای سردار آزمون از حریف پیش افتاد اما پس از آنکه در دقیقه 43، مهرداد پولادی، مدافع خود را به دلیل دریافت کارت قرمز از دست داد مجبور شد با 10 بازیکن مقابل عراق بجنگد. عراقی‌ها در دقیقه 56 توسط احمد یاسین موفق شدند گل تساوی را وارد دروازه ایران کنند. آنها در حالی که تنها دو دقیقه از آغاز وقت‌های تلف شده می‌گذشت، توسط یونس محمود بار دیگر به گل رسیدند تا از ایران پیش بیفتند.

ایرانی‌ها دست از حمله برنداشتند تا اینکه مرتضی پورعلی گنجی در دقیقه 103 با ضربه سر، دروازه عراق را باز کرد تا یک بار دیگر بازی مساوی شود. پیروزی عراق پس از آنکه ضربه پنالتی ضرغام اسماعیل در دقیقه 116 وارد دروازه ایران شد، قطعی به نظر می‌رسید اما رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 119 موفق شد برای ایران گلزنی کند تا بازی به تساوی سه بر سه برسد و در ضربه‌های پنالتی، ایران مغلوب عراق شود.

پلیس‌های امنیتی زیادی برای جلوگیری از درگیری های احتمالی بین هواداران دو تیم در ورزشگاه کانبرا پیش بینی شده‌اند.

انتهای پیام
کد N689366

وبگردی