آفتاب

رسوایی در پایگاه گوانتانامو؛ فرمانده آمریکایی اخراج شد

رسوایی در پایگاه گوانتانامو؛ فرمانده آمریکایی اخراج شد

فرمانده پایگاه آمریکا در خلیج گوانتانامو اخراج شده است و بازرسان در حال بررسی روابط این فرمانده با یک زن متاهل و مرگ همسر این زن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، جنازه «کریستوفر تور» در یازدهم ژانویه توسط گشت ساحلی در دریا پیدا شد. روز پیش از آن همسرش لارا گزارش داده بود که وی مفقود شده است.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، کاپیتان «جان نتلتون» از خدمت در پایگاه ارتش آمریکا در کوبا عزل شده است چرا که در توانایی این فرمانده تردید به وجود آمده است. در ادامه این بیانیه جزئیاتی درباره روند تحقیقات ذکر نشده، اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تحقیقات در رابطه با مرگ کریستوفر تور که یک کارمند غیرنظامی در پایگاه بود، ادامه دارد.

به گفته مقام‌های آمریکایی، رابطه پنهانی جان نتلتون با همسر کریستوفر تور در جریان تحقیقات مشخص شد. این مقام‌ها در خصوص چگونگی مرگ این غیرنظامی جزئیاتی اعلام نکردند اما گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که کریستوفر تور خودکشی کرده است.

این فرمانده آمریکایی از ژوئن سال 2012 به عنوان فرمانده در پایگاه ارتش آمریکا در گوانتانامو خدمت می‌کرد اما در مرکز بازداشت گوانتانامو که برای نگهداری از مظنونان تروریستی بود، نقشی نداشت. تا زمانی که تحقیقات به سرانجام برسد، وی به فلوریدا منتقل شده است. ارتباط نامشروع نقض قوانین نظامی آمریکاست و طبق آن حکم انتقال صادر می‌شود.

کریستوفر تور 42 ساله، سابقا از افسران تفنگداران دریایی بود و همسرش نیز به عنوان مدیر ناوگان دریایی و رئیس مرکز سرویس خانواده‌ها خدمت می‌کند. این دو در سال 2011 به همراه دو فرزند خود وارد این پایگاه شده بودند.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا با تایید اینکه جان نتلتون از فرماندهی برکنار شده است، گفت: فرمانده پایگاه برکنار شده و هم‌اکنون وی در حال بازجویی است. بنابراین من نمی‌توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم اما برکناری او تصمیم درستی بود.

انتهای پیام

کد N689314

وبگردی