آفتاب

نشست وزاری خارجه 21 کشور ائتلاف ضد داعش در لندن

نشست وزاری خارجه 21 کشور ائتلاف ضد داعش در لندن

وزرای خارجه 21 کشور عضو "ائتلاف بین‌المللی علیه داعش" در نشست روز پنجشنبه خود در لندن بر ادامه جنگ تا ریشه کن کردن داعش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه روسیه الیوم، 21 کشور عضو ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در نشستی در لندن بر ادامه عملیات علیه این گروه تروریستی در عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان چه در حوزه نظامی و چه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.

سخنگوی دولت انگلیس درباره این کنفرانس گفت: مشارکت کشورهای عربی و اسلامی در ائتلاف بین‌المللی و حضور آنها در لندن نشان می‌دهد که همه ما درکنار هم علیه وحشی‌گری داعش ایستاده‌ایم و اجازه افراط گری و تندروی را به هیچ کس نمی‌دهیم.

وی گفت: نشست لندن در خصوص بررسی پیشرفت‌های به دست آمده در جنگ با داعش و افزایش هماهنگی‌های بین‌المللی برای مقابله با این گروه است و وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف درباره مسائلی همچون رویارویی با ارسال سلاح و پول برای این گروه تروریستی و افزایش حملات نظامی و نیز کمک به آوارگان در دو کشور سوریه و عراق مذاکره کردند.

نشست لندن با حضور وزرای خارجه و نمایندگانی از کشورهای انگلیس، استرالیا، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، کویت، هلند، نروژ، قطر، عربستان، اسپانیا، ترکیه، امارات و آمریکا برگزار شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به همراه فلیپ هاموند، همتای انگلیسی‌اش و حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق در حاشیه نشست لندن کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کردند و بر ادامه تلاش‌های بین‌المللی برای نابودی داعش تاکید کردند.

عبادی در این کنفرانس مطبوعاتی بار دیگر خواستار کمک بیشتر جامعه جهانی به عراق برای رویارویی با داعش شد و گفت: من به اینجا آمده‌ام تا از جامعه جهانی بخواهم با دادن سلاح به ما در مقابله با داعش کمک کند و اطمینان دارم که شرکت کنندگان در این نشست توانایی این کار را دارند.

العبادی با اشاره به کاهش قیمت نفت و تاثیر احتمالی آن بر درگیری‌ها در عراق گفت: کاهش نفت برای عراق یک فاجعه است و ما نمی‌خواهیم شاهد شکست نظامی به دلیل مشکلات مالی باشیم.

وزرای خارجه آمریکا و انگلیس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند که نیازهای بغداد را برآورده می‌کنند و گفتند اجازه نمی‌دهیم"حمله‌ای که علیه داعش آغاز شده به دلیل کمبود سلاح و مهمات نیروهای عراقی با شکست مواجه شود."

کری گفت: ائتلاف توانسته موفقیت‌های چشمگیری در رویارویی با داعش به دست بیاورد و علاوه بر متوقف کردن این گروه در برخی مناطق داعش را مجبور به عقب نشینی کرده است.

کری داعش را تهدیدی جهانی خواند و تاکید کرد که رویارویی با این گروه نیازمند زمانی طولانی و فعالیت در جبهه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اقتصادی و نظامی است.

هاموند نیز تاکید کرد که نشست لندن نشان دهنده اولویت از بین بردن داعش در عراق و سوریه برای جامعه جهانی است و گفت: ما اقدامات خود را علیه این گروه تروریستی ادامه می‌دهیم.

اولاند با اشاره به ضرورت فعالیت نظامی ائتلاف علیه داعش در عراق و سوریه گفت: عراق به تنهایی نمی‌تواند شبه نظامیان داعش را از بین ببرد و این ضرورت حضور نیروهای ائتلاف را دو چندان می‌کند.

انتهای پیام

کد N689060

وبگردی