آفتاب
جوکار در گفت‌وگو با ایسنا:

همه باید اراده‌شان بر این باشد که یک صدا را تقویت کنند

همه باید اراده‌شان بر این باشد که یک صدا را تقویت کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اتحاد ملی اتحادی است که پیرامون یک گفتمان جمع شود، گفت:‌ اگر این گفتمان را به عنوان محور وحدت قرار دهیم کاملا اتفاق درستی است و اگر کسی بخواهد تفسیری از آن داشته و به نفع خود مصادره کند اتحاد حاصل نخواهد شد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: زمانی که از اتحاد ملی حرف می‌زنیم منظوراتحادی است که پیرامون یک گفتمان جمع شود و اگر ما این گفتمان را به عنوان محور وحدت قرار دهیم کاملا درست است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی افزود: اما اینکه هر کسی بخواهد تفسیری از گفتمان داشته و به نفع خود مصادره کند قدر مسلم این اتحاد حاصل نخواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحاد ملی در سایه قانون اساسی و جایگاهی که امروز در ساختار سیاسی کشور ما دیده شده قرار می‌گیرد، گفت: اگر قرار باشد هر جایی از این کشور هر گروه یا هر دسته‌ای بخواهد گفتمان‌سازی کند این اتحاد حاصل نشده و افتراق ایجاد می‌شود و هر کس به خود اجازه می‌دهد نظرات و ایده‌های خود را ارائه کند و همین منشاء اختلاف است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ‌در مسائل سیاست داخلی و حتی در سیاست خارجی همه باید اراده‌شان بر این باشد که یک صدا را تقویت کنند و اگر بخواهند با صداهای مصنوعی که ایجاد می‌کنند کاری را انجام دهند قطعا اتحاد ایجاد نخواهد شد و همان اختلاف به وجود می‌آید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص ضرورت توجه مسئولان به استفاده از نیروهای مردمی، اظهار کرد: حضور نیروهای مردمی اساس کار تلقی می‌شود و اگر بخواهیم واقعا استحکام ساخت قدرت درونی نظام را در نظر بگیریم باید از داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما منابع انسانی و ظرفیتی غنی در کشور داریم که متاسفانه توجهی به آنها نمی‌شود، اظهار داشت: سیستم و سامانه‌های ما به گونه‌ای تعبیه شده که به هیچ عنوان اجازه بهره گیری از این ظرفیت‌ها را نمی‌دهد، به عنوان مثال حتی در حمایت از تولید هم واقعیت این است که امروز برنامه خاصی نداریم در حالیکه اگر اطلاعات و آمار اساسی داشته باشیم تحول اساسی در تولید رخ می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای حل این مساله قدرت‌مان را از درون جستجو کنیم، بیان کرد: طی 35 سال گذشته این اتفاق افتاده اما چطور است که در بعضی از صنایع امروز از جایگاه خوبی برخوردار هستیم و رشد خوبی حاصل شده اما در برخی دیگر هنوز اتفاق عملیاتی رخ نداده است بنابراین معتقدیم باید رشد یکنواخت و متوازن توام با نگاه ملی و نه نگاه بخشی داشته باشیم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی درباره استفاده از نیروهای داخلی برای مقاومت در برابر تحریم‌ها، گفت: اگر واقعا به نیروهای داخلی و همین جوانان این کشور اتکا و اعتماد کنیم بخش مهمی از نیازهای ما با توجه به وجود زیرساخت‌هایی مانند شرکت‌های دانش بنیان مرتفع خواهد شد اما متاسفانه هیچ کسی حمایت لازم را نمی‌کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بخواهیم بومی سازی کنیم باید ارزش افزوده و رشد اقتصادی داشته باشیم، گفت: معتقدم باید برای رشد اقتصادی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت شود زیرا جوانان امروز سرشار از ایده و نیرو هستند، باید آنها را به میدان عمل آوریم.

انتهای پیام

کد N689019

وبگردی