آفتاب

اوباما در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیدار نمی‌کند

اوباما در سفر نتانیاهو به واشنگتن با او دیدار نمی‌کند

کنگره آمریکا بدون اطلاع رئیس‌جمهوری آمریکا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را برای سخنرانی به واشنگتن دعوت کرده است و کاخ‌سفید می‌گوید که اوباما در این سفر با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، در سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن با وی دیدار نخواهد کرد.

کاخ سفید گفته است که دعوت جمهوری‌خواهان کنگره بدون هماهنگی با دولت آمریکا بوده و این کار نقض پروتکل‌های دیپلماتیک محسوب می‌شود.

دولت آمریکا اعلام کرد، تصمیم عدم دیدار اوباما با نتانیاهو به این علت اتخاذ شده است که اسرائیل در آستانه انتخابات پارلمانی است و اوباما نمی‌خواهد با دیدار با نتانیاهو این تصور را پیش بیاورد که می‌خواهد با حمایت از کسی در سیاست داخلی اسرائیل دخالت کند. انتخابات سراسری در سرزمین‌های اشغالی در ۱۷ مارس (اواخر اسفند) برگزار خواهد شد.

برخی ناظران این تصمیم اوباما را کم‌سابقه می‌دانند و معتقدند که در اثر آن روابط رهبران آمریکا و رژیم صهیونیستی سردتر خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرده است که کمتر از دو ماه دیگر به دعوت جان بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به واشنگتن می‌رود تا در کنگره درباره اختلاف‌نظرهای دولت آمریکا و اسرائیل درباره ایران صحبت کند.

انتهای پیام

کد N688782

وبگردی