آفتاب

رئیس جمهور یمن هم استعفا داد/اخبار ضد و نقیض درباره واکنش پارلمان و حوثی ها به این استعفا

رئیس جمهور یمن هم استعفا داد/اخبار ضد و نقیض درباره واکنش پارلمان و حوثی ها به این استعفا

ساعتی پس از انتشار خبر استعفای دولت یمن، شبکه های خبری از استعفای عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، خبر استعفای منصور هادی در حالی منتشر شد که خالد بحاح نخست وزیر یمن نیز ساعاتی قبل استعفای خود را به رییس جمهوری ارایه کرده بود.

در این بین واکنش های مختلف و ضدنقیضی از سوی پارلمان این کشور و گروه انصارالله گزارش شده است.

شبکه تلویزیونی العربیه بلافاصله پس از اعلام خبر استعفای دولت و رئیس جمهور یمن گزارش داد که حوثی ها و گروه انصارالله خشنودی خود را از این موضوع اعلام کرده اند.

همچنین شبکه خبری الجزیره نیز اعلام کرد پارلمان این کشور استعفای رئیس جمهور منصور هادی را نپذیرفته است.

با این همه هم زمان با این واکنش ها اخبار دیگری در رد آنها منتشر شد از جمله اینکه مشاور رئیس جمهور یمن خبر مخالفت پارلمان با استعفای عبد ربه منصور هادی را رد کرد.

وب سایت فارسی شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن اعلام برخی رسانه ها را در خصوص استقبال این جنبش از تصمیم استعفای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن تکذیب کرده  و افزود: این جنبش هنوز هیچ موضعی در این خصوص اعلام نکرده است.

با این همه خبرگزاری فرانسه گزارش داد عبدربه در نامه ای به پارلمان یمن که نسخه ای از آن نیز در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، اعلام کرد از سمت خود به عنوان رئیس جمهور این کشور استعفا می کند.
پارلمان یمن بلافاصله استعفای رئیس جمهور و دولت یمن را رد کرد و نشست فوق العاده پارلمان را برای صبح روز جمعه به منظور بررسی بحران سیاسی یمن خواستار شد.
یک مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد «یحیی الرای، رئیس پارلمان یمن به نمایندگی پارلمان با امتناع از پذیرفتن استعفای رئیس جمهور، تصمیم گرفت نشست فوق العاده پارلمان صبح روز جمعه برگزار شود ».

خبر استعفای رئیس جمهوری و دولت یمن در حالی است که جنبش انصارالله روز پنجشنبه از امتیازات پیشنهادی دولت در مورد تقسیم قدرت در این کشور استقبال کرده بود.

'محمد البخیتی' عضو جنبش انصارالله گفت که امتیازات پیشنهادی هادی مطابق با توافق صلحی است که این گروه با دیگر گروه های سیاسی یمن به هنگام در اختیار گرفتن صنعا پایتخت یمن در ماه سپتامبر (شهریور ماه) منعقد کرد.

وی افزود: این توافق جدید، یک سری اقدامات برای اجرای توافق صلح و همکاری را شامل می شود و نشان می دهد که انصارالله قصد تضعیف روند سیاسی را ندارد.

4949

کد N688764

وبگردی