آفتاب
لاریجانی در دیدار با رییس مجلس مالدیو:

مسلمانان با وحدت خود اجازه تکرار چنین توهین هایی را ندهند

مسلمانان با وحدت خود اجازه تکرار چنین توهین هایی را ندهند

روسای مجالس ایران و مالدیو با محکوم کردن حرکت بی‌شرمانه توهین به پیامبر اسلام (ص)، بر وحدت و انسجام امت اسلامی برای جلوگیری از توطئه دشمنان اسلام تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز در حاشیه این اجلاس با رئیس مجلس مالدیو دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همواره علاقه‌مند به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با مالدیو است، گفت: برای پیشرفت اسلام، تمامی کشورهای کوچک و بزرگ می‌توانند تلاش کنند و باید همیشه به این نکته توجه شود که پیشرفت امت اسلامی برای تمامی کشورهای مسلمان مهم است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از کشورهای بزرگ اسلامی نسبت به مسائل مسلمانان بی‌تفاوت هستند، اما اینکه کشوری مانند مالدیو تا این اندازه به سرنوشت مسلمانان حساسیت دارد، مطلوب است.

لاریجانی با بیان اینکه آزادی بیان برای ارتقای سطح تفکر است و نه سقوط آن، گفت: حرکت نادرست و غیرعقلانی غرب در توهین به پیامبر اکرم (ص) به شدت محکوم است و مسلمانان باید با وحدت خود، اجازه چنین توهین‌هایی را ندهند.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس مالدیو گفت: برای من افتخار است که با شما دیدار می‌کنم و سلام مردم، رئیس‌جمهور و نمایندگان مردم مالدیو را به شما مسئولان و همچنین مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم.

وی تصریح کرد: اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی فرصت خوبی برای انجام گفت‌وگوهای سازنده بین کشورهای اسلامی است.

مقام ارشد هیات پارلمانی مالدیو در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی با قدردانی از سخنرانی لاریجانی در کنفرانس روز گذشته گفت: نقش کشور بزرگ ایران در ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و همچنین توسعه و پیشرفت مشهود است و امیدواریم تمامی کشورهای اسلامی با اتحاد، مانند ایران رو به پیشرفت قدم بردارند.  

رئیس مجلس مالدیو با بیان اینکه رشد اقتصادی مالدیو مطلوب است، افزود: بیشترین درآمد مالدیو از صنعت توریسم است و از ایران درخواست داریم که تجربیات خود را در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و پارلمانی در اختیار کشور مالدیو قرار دهد./

کد N688673

وبگردی