آفتاب
فومنی:

تبعیض و بی‌عدالتی کشور را نابود می‌کند

تبعیض و بی‌عدالتی کشور را نابود می‌کند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ایران در اولین کنگره این حزب که عصر امروز در تهران برگزار شد گفت: حزب اصلاح طلب نوینی هستیم که در پی اصلاح تفکر تحجرگرا و اصلاح تفکر اصلاح طلبی هستیم. ما با اصلاحات مردمی موافقیم نه اصلاحاتی که ضدمردم عمل می‌کند و با اصولگرایی موافقیم که از حقوق حقه مردم دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین فومنی در اولین کنگره حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی گفت: برخی ادعای مردمی بودن دارند اما مردم را فقط برای حضور در پای صندوق‌های رای می‌خواهند.

وی با بیان اینکه تبعیض و بی عدالتی کشور را نابود می‌کند گفت: در چنین شرایطی طبقه مرفه هر روز چاق‌تر و طبقه ضعیف هر روز فرتوت‌تر شده است. ملتی که درد نان دارد نمی‌تواند درد آزادی داشته باشد. با تامین نان آزادی تضمین می‌شود. مدعی مسلمان شیعه‌ایم اما آمار طلاق، اعتیاد، بزه‌های اجتماعی، گرفتاری ها و زشتی‌ها در سطوح مختلف جامعه شیوع یافته است. دانشجو امروز نمی‌تواند هزینه درس خواندن خود را پرداخت کند ولی آقازاده با تیپ‌های آن چنانی و ماشین های فوق لوکس در خیابان‌ها رجز می‌خوانند.

وی با اشاره به محکومیت محمدرضا رحیمی گفت: این امر اقدام خوب قوه قضاییه است، ولی ای کاش با همه مفسدان این‌گونه برخورد می‌شد.

وی افزود: به عقیده بنده هر دولت و حکومتی که دروغ بگوید، محکوم است. برای کشور آزاد داشتن باید مسئولانی دست‌پاک بر مسند کار قرار گیرند چنین افرادی هستند که لیاقت اداره کشور را دارند، دولت‌ها می آیند و می‌روند آنچه می‌ماند خاطره است. امروز مردمی در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند که در کوچه و خیابان به نان شب محتاج‌اند و دختر جوان برای معالجه مادرش کلیه‌هایش را برای فروش می‌گذارد و سن ازدواج به بالای 40 سال رسیده است.

فومنی با انتقاد شدید به تندروهای اصولگرا و اصلاح طلب گفت: آقایان هزینه های میلیاردی می‌کنند سپس دم از اصولگرایی و اصلاح طلبی می زدند.

وی با تمجید از عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی و بهداشت و درمان گفت: دولت یازدهم در این دو حوزه بسیار خوب عمل کرده است، اما بیشتر از این‌ها را از این دولت انتظار داریم. با وجودی که معاون ستاد استان تهران دکتر روحانی بودم اما به دولت ایشان انتقاد دارم. به ایشان می‌گویم که چه خوب است که مدیران مسن خود را به اتاق‌های فکر ببرید و جوانان را به حوزه‌های اجرایی وارد کنید.

وی با نقد تفکر افراد هتاک به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا تفکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را می‌کوبند. مگر نه این است که هاشمی قلب تپبنده انقلاب اسلامی است. ایشان شناسنامه انقلاب اسلامی و تخریب کنندگان وی در حقیقت انقلاب، نظام و رهبری را هدف گرفته‌اند. این شخصیت برجسته مردی است برای همه فصول.

فومنی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و محمدرضا عارف خواست تا به شکل‌گیری و تقویت این حزب کمک کنند.

انتهای پیام

کد N688639

وبگردی