آفتاب
معاون سیاسی وزیر کشور:

رهایی از هرگونه وابستگی نفتی نشانه‌ توسعه‌ کشور است

رهایی از هرگونه وابستگی نفتی نشانه‌ توسعه‌ کشور است

قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور رها شدن از هرگونه وابستگی به نفت و درآمد‌های حاصل از آن را نشانه‌ توسعه‌ کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در همایش بزرگداشت شهدای کارمند استان مرکزی، یاد و خاطره‌ شهیدان والامقام را گرامی داشت و افزود: در زمان جنگ کارمندان علاوه بر انجام وظیفه‌ خود با حضور در جبهه‌های نبرد از میهن اسلامی دفاع کرده و خون خود را نثار انقلاب و اسلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس کارمندان دولت نقش مؤثر و تعیین کننده‌ای در اداره‌ کشور داشتند و از هیچ کوششی جهت تأمین امنیت و رفاه کشور دریغ نکردند.

این مقام مسئول بیان کرد: همانطور که دیروز در جبهه‌های جنگ اتحاد و همبستگی موج می‌زد، امروز نیز باید در جبهه‌های فرهنگی و اقتصادی بیش از گذشته تلاش کنیم. در حال حاضر دشمن با تهاجم فرهنگی خود دین مبین اسلام را مورد حمله‌های شوم خود قرار داده ‌است و ما باید نسبت به این نیرنگ‌ها هوشیار و آگاه شویم.

وی ادامه داد: ملت ایران هرگونه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) از سوی دشمن را محکوم می‌کند و برخورد و مقابله جدی با عاملین این جریان واجب است.

مقیمی پایین آمدن قیمت نفت به عنوان یک حربه از سوی دشمن را در واقع ایجادکننده شرایط حساس و ارزشمند برای کشور دانست و تاکید کرد: دشمن با به‌وجود آوردن نوسانات قیمت نفت قصد دارد ایران را در مقابل انجام شده قرار دهد لکن برعکس، این جریان موجب رشد اقتصاد می‌شود و می‌توان از اقتصاد مقاومتی به‌عنوان راهکاری برای فراهم‌ ساختن نیاز کشور استفاده کرد.

قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور رها شدن از هرگونه وابستگی به نفت و درآمد‌های حاصل از آن را نشانه‌ توسعه‌ی کشور عنوان کرد و گفت: ما باید در راهی که شهدا قدم نهاده‌اند حرکت کرده و کارشان را سرلوحه‌ خود قرار دهیم و تلاش کنیم استقلال ما بدون وابستگی به نفت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم رابطه‌ مستحکم بین صنعت و دانشگاه، افزود: استان مرکزی به دلیل برخورداری از موقعیت صنعتی و دانشگاهی می‌تواند به‌عنوان الگویی برای کل کشور محسوب شود؛ لذا باید ارتباط، همفکری و هم‌افزایی این دو نهاد تقویت شود تا از این طریق بتوان پایه‌های اقتصاد مقاومتی را گسترش داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خانواده شهدای کارمند استان تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N688474

وبگردی